اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی زنجان خبر داد

کشف یک تن مواد مخدر و متلاشی‌شدن 33 باند در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در سال گذشته با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس بیش از یک تن مواد مخدر کشف و 33 باند فعال متلاشی شده است.

کشف یک تن مواد مخدر و متلاشی‌شدن 33 باند در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، سردار یحیی شرفی در همایش نقش روحانیون و مذهب در پیشگیری اولیه از اعتیاد با اشاره به تاثیر اقدامات فرهنگی در کاهش سوء مصرف مواد مخدر افزود: امروزه دشمنان دین و اخلاق در جامعه بشری با بهره‌گیری از همه امکانات در صدد ترویج فساد و ناامنی هستند که از آن به عنوان جنگ نرم یاد می‌شود.

وی دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان را خط مقدم این تهدیدات و آسیب‌ها در جنگ نرم دشمنان خواند و گفت: یکی از ابزارهای اساسی و مخرب این جنگ که مورد استفاده دشمنان قرار می‌گیرد، پدیده شوم و خانمان‌سوز موادمخدر و ترویج سوء یا مصرف آن است.

این مقام انتظامی، جمهوری اسلامی ایران را سردمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با این پدیده شوم و جدال با سوداگران مرگ نزدیک به 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده است.

وی گفت: در سال گذشته در استان بالغ بر بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف و 33 باند فعال در امر قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده است.

سردار شرفی تصریح کرد: در سه ماهه سال جاری نیز در استمرار مقابله و مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ بیش از 106 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و هشت باند فعال متلاشی شده است.

وی تاکید کرد: مواد مخدر یک پدیده چند وجهی است و با مسائل گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارتباط متقابل دارد، لذا هر تصمیمی که در این حوزه‌ها اتخاذ شود می‌تواند فرآیند شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را تشدید یا مهار کند به همین لحاظ هرگونه اقدام تک بعدی (خواه انتظامی و قضایی، خواه آموزشی و فرهنگی، درمانی و بهداشتی) به تنهایی نمی‌تواند موثر واقع شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر این اقدامات همسو و هماهنگ با اقدامات بازدارنده و مبارزه‌جویانه صورت نگیرد، سبب پیچیدگی بیشتر معضل مواد مخدر خواهد شد و شدت عمل قضایی و انتظامی شاید به ظاهر موجب حذف علائم شود، ولی ریشه‌ها و علل ارتکاب و زمینه‌های بروز آن با تغییر شکل در قالبی پیچیده همیشه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: زنجیره مواد مخدر از سه حلقه اصلی تولید، قاچاق و مصرف تشکیل و در این میان اصلی‌ترین و مهم‌ترین حلقه «مصرف» است که در صورت عدم چاره‌جویی در این مورد باقی‌ماندن انگیزه مصرف، منجر به تغییر الگوی اعتیاد خواهد شد که در نگرش به عمق تهدید و عمق تأثیرگذاری مواد مخدر در جامعه در برخی از حوزه‌ها اقدامات کافی صورت نمی‌گیرد.

سردار شرفی با اشاره به نقش حساس خانواده‌ها در تربیت و نظارت بر فرزندان خود تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌های جمعی و به‌ویژه روحانیون در زمینه آگاه‌سازی قشر‌های مختلف بخصوص جوانان از آثار شوم پدیده مواد مخدر نقش بسیار حساس و مهمی بر عهده دارند و باید همه دست به دست هم داده و با همکاری و تعامل سازنده، فضا را برای قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ ناامن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمق این معضل و تخریب آن به حدی است که کم توجهی به آن می‌تواند دنیا و آخرت جامعه را به مخاطره بیندازد و با توجه به اینکه راهبرد اساسی مبارزه با مواد مخدر در کشور، پیشگیری اولیه اعتیاد است در این راستا نقش صاحبان تریبون که بیشتر آنها در دست روحانیت است، حایز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در جامعه اسلامی که آحاد جامعه مسلمان و معتقد به احکام نورانی قرآن هستند برعهده روحانیون، علما و اندیشمندان دینی و مذهبی است که با بیان معارف، اخلاقیات، آرمان‌ها و احکام دین مبین اسلام که ضامن سعادت دنیا و آخرت بشریت محسوب می‌شود جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان را از ورطه مفاسدی چون مواد مخدر و اعتیاد بازدارند.

وی ادامه داد: مواد مخدر بخشی از نیروهای پرتوان جامعه را مشغول خود کرده و به جای آنکه از توان خویش در سازندگی و فعال‌کردن چرخ اقتصادی کشور بهره گیرند، وقت گران‌بهای خود را صرف رفت و آمد به بیغوله‌ها و مراکز فساد می‌کنند و زمینه بسیاری از انحرافات اجتماعی را فراهم می‌آورند.

سردار شرفی گفت: امروزه عمق فاجعه و اهمیت بلای خانمانسوز مواد مخدر و اعتیاد می‌طلبد که تمام روحانیون به این مشکل فاجعه‌آمیز توجه خاص مبذول و هر اقدامی که می‌توانند برای حل آن انجام دهند و بایستی با هوشمندی در برابر این معضل بایستیم و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب سازیم.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول