اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

برخورداری از ایمان مهم‌ترین عامل سلامت کار قضات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند ایمان به خدا را عاملی مهم در جلوگیری از لغزش خواند و گفت: قضات باید خود را به این سلاح مهم و تأثیرگذار تجهیز کنند.

برخورداری از ایمان مهم‌ترین عامل سلامت کار قضات است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی صبح امروز در جمع رئیس دادگستری، دادستان و قضات محاکم قضایی در نهاوند اظهار داشت: به هر اندازه قضات شجاع‌تر و باایمان‌تر باشند مردم و مراجعان بیشتر به آن اعتماد داشته تا جایی که این نهاد مهم باید ملجأ امید مظلومان و مکانی مناسب برای دادخواهی آنها باشد.

وی به نقش تأثیرگذار دستگاه قضایی در برخورد مناسب و مطلوب با اراذل و اوباش، قاچاقچیان مواد مخدر، سارقان و متخلفان اشاره کرد و ادامه داد: آن چه که امروز بر همه نمایان است استقلال دستگاه قضایی است زیرا از مهمترین دستاوردهای استقلال دستگاه قضایی ایجاد نظم، امنیت و آرامش در همه عرصه‌هاست بنابراین قضات محاکم قضایی از مسئولیت خطیری برخوردارند.

امام جمعه نهاوند ایمان به خدا را عاملی مهم در عدم لغزش خواند و افزود: اگر در همه امور خدا را مدنظر قرار دهیم عاقبت کار دلچسب و مورد رضایت آحاد مردم نیز واقع می‌شود.

رئیس دادگستری نهاوند نیز کمبود نیروی انسانی و کادر قضایی را یکی از مهم‌ترین نیاز دادگستری و دادسرای نهاوند ذکر کرد و ابراز داشت: تلاش شبانه‌روزی قضات تا جایی بوده که هیچ پرونده‌ای بلاتکلیف نماند.

حجت‌الاسلام مجید قربانی افزود: باید هر آن چه پرونده‌های وارده در طی یک ماهه است مختومه شوند و حتی تعداد پرونده‌های مختومه شده باید بیش از 100 پرونده باشد.

وی به اهمیت کار قضاوت اشاره کرد و ابراز داشت: به لطف خدا قضات دستگاه قضایی نهاوند با اشراف کامل به قوانین جزایی، کیفری و دادرسی نسبت به صدور احکام منطبق بر جرائم اقدام می‌کنند و حتی یک مورد پیش نیامده که حکمی برخلاف مندرجات پرونده و جرم اتفاق افتاده شده صادر شود.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول