اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با جمهوری خودمختار آجاریا

دامنه اثرگذاری آذربایجان‌شرقی معطوف به مرزهای ایران نمی‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دامنه اثرگذاری آذربایجان معطوف به مرزهای ایران نمی‌شود بلکه استان‌های همجوار و کشورهای همجوار را نیز شامل می‌شود.

دامنه اثرگذاری آذربایجان‌شرقی معطوف به مرزهای ایران نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی" آجاریا" که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم به تبریز سفر کرده‌‌اند، سیر تحولات در روابط دوجانبه را مثبت و سریع توصیف کرد و افزود: محبت و مودت بین مردم دو کشور گویای عمق روابط است و با وجود اشتراکات فرهنگی بسیار، بستر مناسبی برای گسترش این روابط مهیاست.

وی رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی و جمهوری "آجاریا" را در آشنایی با ظرفیت‌های دو طرف موثر دانست و گفت: همچنان که فاصله جغرافیایی تبریز و "باتومی" کم است قلب‌های دو طرف نیز به یکدیگر نزدیک است.

داژا بولوادزه وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری خودمختار "آجاریا" هم در این دیدار روابط تجاری را زمینه ساز گسترش مناسبات دوجانبه دانست و افزود: برای شناخت بیشتر از همدیگر و تحکیم پایه های همکاری باید رفت و آمدها و ملاقات های افزایش یابد.

وی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی خاطرنشان کرد: جمهوری "آجاریا" مایل به استفاده از این تجربیات است و از یک سرمایه گذار ایرانی نیز برای بررسی ظرفیت‌های کشاورزی کشورمان دعوت کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری خودمختار "آجاریا" همچنین به ظرفیت‌های گردشگری کشور متبوعش اشاره کرد و افزود: رفت و آمدها بین دو طرف می‌تواند موجب آشنایی بیشتر ملت‌ها و تعمیق روابط فرهنگی دو طرف شود.

هیئتی متشکل از فعالان بخش خصوصی جمهوری خودمختار "آجاریا" به منظور شرکت در سومین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم به تبریز سفر کرده است.

این هیئت در طول مدت اقامت خود در تبریز از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، نمایشگاه صنایع‌دستی و برخی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی آذربایجان‌شرقی بازدید کردند.

جمهوری خودمختار "آجاریا" یا "آجارستان" بخشی از جمهوری گرجستان است که در جنوب غربی این کشور و شرق دریای سیاه قرار گرفته است و بخشی از آن با ترکیه هم مرز است.

مرکز این جمهوری که 2900 کیلومترمربع مساحت دارد، بندر باتومی است و جمعیت آن به حدود 400 هزار نفر بالغ می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول