اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی خبر داد

پیگرد قانونی تخلف باغ‌ وحش مشهد در ارتباط با توله‌های شیر و خرس‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از پیگرد قانونی تخلف صورت پذیرفته در موضوع توله شیر و خرس‌های رها شده در مراکز سکونتی شهر مقدس مشهد توسط متولیان باغ وحش مشهد خبر داد.

پیگرد قانونی تخلف باغ‌ وحش مشهد در ارتباط با توله‌های شیر و خرس‌

سیدحسین آقامیری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: موضوع نگه‌داری گونه‌های جانوری وحشی از این نوع در مراکز سکونتی و فضاهایی که قبلاً توسط سازمان حفاظت محیط زیست انطباق آن را با ضوابط و مقررات محیط زیست تایید نکرده باشد کاملاً غیر قانونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه وقوع چنین امری توسط هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی پیگرد قانونی دارد، تاکید کرد: ضمن اینکه موضوع زاد و ولد توله‌ها و زمان اضافه شدن آن به گونه‌های موجود در مجموعه باغ وحش می‌بایست در گزارشات ماهیانه نظارتی آن مرکز به اداره‌کل حفاظت محیط زیست ارائه ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به اینکه در این مورد نیز متصدیان امر اقدامات لازم را مبذول نکرده‌اند، تصریح کرد: از طرفی سهل‌انگاری در نگه‌داری گونه‌ها خود نیز تخلف دیگری است.

آقامیری در ادامه بیان داشت: به‌ ویژه فراهم شدن زمینه ایجاد رعب و وحشت در اذهان عمومی از جمله مواردی است که برای اعمال قانون و تنبیه‌سازی مسببان امر در دست پی‌گیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست در ادامه با اظهار امیدواری از همکاری مقامات محترم قضایی خاطرنشان کرد: این مقامات  تاکنون در این‌باره همکاری مطلوبی را با حفاظت محیط زیست داشته‌اند و امیدواریم در این‌باره نیز مساعدت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول