اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

خراسان‌شمالی رتبه اول صلح و سازش کشور را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت:این استان رتبه اول صلح و سازش کشور را دارد.

خراسان‌شمالی رتبه اول صلح و سازش کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد احمد کیخسروی در همایش شوراهای حل اختلاف خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته 61.5 درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف در استان به سازش رسید، گفت: فرهنگ صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان نهادینه شده است.

وی گفت: از ابتدای تشکیل شوراها در استان 64 پرونده قتل عمد و 260 پرونده قتل غیرعمد به سازش انجامیده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره به ورود 140هزار و 100 فقره پرونده به محاکم قضایی استان در سال گذشته اظهار کرد: از این تعداد 95 هزار و 280فقره به دادگستری‌ها و دادسراهای استان و 44 هزار و 820 پرونده نیز وارد شوراهای حل‌اختلاف شده که در مجموع 138 هزار و 106 پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال متوالی شوراهای حل اختلاف استان در صدر سازش در کشور قرار دارند، خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان با بهره‌گیری از 850 نفر به عنوان اعضای شوراها، فعالیت‌های خود را پیش می‌برد.

کیخسروی افزود: 187 حوزه شورای حل اختلاف، در استان فعالیت می‌کنند که خوشبختانه 61.5 درصد از پرونده‌های وارده به شوراها در سال گذشته منجر به سازش شده است.

وی با تاکید بر نقش آموزش در ارتقای دانش شوراها گفت : طی سال گذشته 10 برنامه آموزشی برای اعضای شوراها برگزار شده و 60 هزار و 379 نفر ساعت آموزش انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ویژه زندان نیز 105 زندانی آزاد که در این راستا 719 میلیون و 320 هزار ریال از شاکیان آنها تخفیف گرفته شده است و یک میلیارد و 228 میلیون ریال نیز توسط کمک‌های مردمی و ... مساعدت شده است.

استاندار خراسان‌شمالی صلح و سازش و حل اختلاف را ریشه در ادبیات دینی و اسلامی عنوان کرد.

ابوطالب شفقت گفت: امروز صلح و سازش در قالب یک تشکل منسجم شکل گرفته و موفقیت خوبی در این مدت کوتاه کسب کرده است.

وی تلاش اعضای شورای حل اختلاف در سطح استان را دارای اثرات و منافع فراوان اجتماعی برشمرد و افزود: نشست‌های تخصصی و مشورتی اعضای شورای حل‌اختلاف از بسیاری تنش‌های اجتماعی در سطح استان جلوگیری نموده است.

استاندار همچنین یکی از مأموریت‌های اصلی حاکمیت اسلامی را ایجاد برادری و محبت بین افراد جامعه برای تضمین آینده برشمرد و گفت: شورای حل اختلاف نمونه کامل و روشن از تلاش برای صلح و سازش و مودت بین اصحاب پرونده است.

به گزارش فارس همایش شوراهای حل اختلاف خراسان‌شمالی در سالن سینما گلشن بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول