اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم ضرورت انکار‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برقراری مشوق‌های سرمایه‌گذاری و مکانیز‌م‌های انگیزشی برای سرمایه‌‌گذاران در مناطق محروم و فاقد توسعه یافتگی لازم امر ضروری و حیاتی است.

مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم ضرورت انکار‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفر عظمایی صبح امروز در جلسه هماهنگی رشد و توسعه شهرستان خلخال و کوثر اظهار داشت: حرکت مسئولان این شهرستان و نماینده خلخال و کوثر در برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمند و ستودنی است اما نباید برخی ضروریات برگزاری این همایش‌ را نادیده گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد:‌ سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن بحث هزینه – فایده و بازگشت سرمایه و توجیه اقتصادی راغب و حاضر به سرمایه‌گذاری می‌شوند و هرگز نمی‌توان سرمایه‌گذاری را با زور و اجبار در منطقه آماده کرد.

عظمایی یادآور شد: در این زمینه باید بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زود‌بازده به همت بانک‌ها تامین شود تا آنها بتوانند با آورده اولیه کار اقتصادی کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به درصد سود بانکی بالا راغب به سرمایه‌گذاری نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد:‌ تا زمانی که محصول تولیدی جنبه صادراتی نداشته باشد فعالیت در این بخش محکوم به شکست است و هیچ ثمری جز زحمت و تلاش بیهوده ندارد.

این مسئول با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مکانیزم انگیزشی برای جذب سرمایه‌گذاران بیان داشت: این مکانیزم انگیزشی و مشوق‌ها باید تعریف شود تا سرمایه‌گذار در شهرهای کمتر توسعه یافته نظیر خلخال و کوثر علاقمند به سرمایه‌گذاری باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌این مشوق‌ها می‌تواند معافیت‌های مالیاتی و پیش‌بینی تسهیلات با بهره کم باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول