اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر مطرح کرد

بهره شوشتر از ثبت جهانی

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر گفت: ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر برای عمران و آبادانی این شهر محدودیت ایجاد کرده است.

بهره شوشتر از ثبت جهانی

آرش دُر امروز در سومین سالگرد ثبت جهانی آثار تاریخی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: ثبت جهانی آثار تاریخی شوشتر باعث شد تا حریم آثار تاریخی در سطح شهرستان به نحوی تعیین شود که عملا شهر در بن بست ساخت و ساز قرار گیرد و حتی امکان احداث ساختمان سه طبقه نیز از شهروندان سلب شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از طرف میراث فرهنگی در شهر شوشتر گفت: در شوشتر آثار تاریخی به ثبت جهانی رسیده است اما هیچ کس اجازه احداث ساختمانی با ارتفاع بیش از 7.5 متر را ندارد و به این دلیل هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در این شهر تاریخی سرمایه‌گذاری کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: یک شهر با ساختمان‌هایش معرفی می‌شود اما شوشتر با شرایطی بسیار نامناسب به گردشگران معرفی می‌شود، بسیاری از ساختمان‌های موجو در شهر در حریم آثار تاریخی قرار گرفته‌اند و نه اجازه بازسازی دارند و نه می‌توانند ساخت و ساز جدیدی داشته باشند و این مسئله درآمدهای شهرداری را تحت الشعاع قرار داده است.

دُر با اشاره به برخی از شهرهای تاریخی گفت: در شهر یزد مسجد امیر چخماق با سابقه بسیار طولانی وجود دارد و همه پلاک‌های موجود در مجاورت این مسجد، تجاری پیش بینی شده است اما در شرایط کنونی همه پلاک‌های موجود در کنار مسجد جامع شوشتر، مسکونی دیده شده و این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرداری شوشتر که در مجاورت آثار تاریخی قرار گرفته است بارها از طرف میراث فرهنگی وقف شده که می‌توان از جمله آنها به پروژه جاده ساحلی و ساحل سازی گرگر اشاره کرد.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول