اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

53 درصد ثبت‌نام کنندگان جویای کار لرستانی فاقد هر گونه مهارت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 53 درصد ثبت‌نام کنندگان جویای کار لرستانی فاقد هر گونه مهارت هستند.

53 درصد ثبت‌نام کنندگان جویای کار لرستانی فاقد هر گونه مهارت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویسکرمی عصر امروز در هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان لرستان در خرم‌آباد گفت: توسعه اشتغال و شکوفایی اقتصاد کشور تنها با کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان میسر می‌شود.

وی افزود: کارآفرینی باعث جلوگیری از ارز به خارج و افزایش صادرا‌ت در کشور می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه برای کارآفرینی باید حرکت کرد، گفت: یکی از اسباب و لوازم ما در توسعه و آموزش کارآفرینی است.

وی به هفتمین جشنواره کارآفرینی در لرستان اشاره کرد و گفت: از بین 883 ثبت‌نام کننده در سامانه اینترنتی، تعداد 9 نفر به عنوان کارآفرین برتر استان لرستان انتخاب شده‌اند.

ویسکرمی با اشاره به رشد 253 درصدی ثبت‌نام در هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان گفت: این استقبال حاصل فضای مناسب ایجاد شده در استان لرستان و تبلور خودباوری در بین کارآفرینان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از سال 84 تاکنون 53 درصد از کارجویان لرستان که در دفاتر کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، فاقد هر گونه مهارت هستند.

وی توسعه فعالیت‌های کارآفرینی، ارائه الگوهای موفق کارآفرین به جامعه و جوانان، تغییر نگرش کارجویان نسبت به اشتغال و توجه به اشتغال‌زایی بخش خصوصی را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

در هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان لرستان که عصر امروز در خرم‌آباد برگزار شد، کارآفرینان برتر لرستان در سال 1390 استان لرستان معرفی شدند.

در این جشنواره، کارآفرینان برتر استان لرستان در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات معرفی شدند.

در بخش صنعت حسن دالوند از شرکت سیم لاکی شهرستان بروجرد به خاطر تنوع سیم لاکی و تولید سیم تخت لاکی در کشور، حسن چراغی‌شماعی از شرکت گلسنگ ازنا به خاطر تولید سنگ نما بر پایه لمینت سرامیک و کاهش قطر سنگ از دو سانت به دو میلی‌متر با افزایش مقاومت سنگ در کشور در تولید سنگ تزیینی در بخش صنعت برتر شناخته شدند.

در این بخش نیز محمد خاکی از شرکت آهک هیدراته لرستان به خاطر تولید انبوه محصول با دانه‌بندی مختلف و کاهش آلودگی با نصب فیلترهای مخصوص پارچه‌ای در تولید آهک هیدراته صنعتی به عنوان کارآفرین برتر استان از شهرستان پلدختر معرفی شد.

هم‌چنین محمدرضا گودرزی از شرکت سپیداک بروجرد تولید کننده درب اتوماتیک به خاطر بکارگیری تکنولوژی جدید تولید درب اتوماتیک و بومی‌سازی آن و نیز عزیزالله سپهوند از شرکت سنگ آذرین پارس از خرم‌آباد به خاطر استفاده از پودر شیشه به جای پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی به عنوان کارآفرینان برتر بخش صنعت استان لرستان معرفی شدند.

در بخش کشاورزی نیز علی بوریایی از تعاونی گلریزان شهرستان بروجرد به خاطر پرورش گل رز به روش هیدرو پو نیک، مریم شاکرمی از شرکت پرورش ماهی مور زرین به خاطر جایگزینی پروبیوتیک به جای آنتی‌بیوتیک و مقاوم‌سازی آبزیان در برابر بیماری و افزایش تولید در پرورش ماهی از شهرستان الیگودرز و علی لشنی پرورش دهنده بلدرچین از شهرستان دورود به خاطر پرورش مکانیزه بلدرچین به شیوه قفس در بخش کشاورزی برتر شناخته شدند.

در بخش خدمات نیز از عبدالرضا صیادمنصور از شرکت هومیان خرم‌آباد به خاطر راه‌اندازی مجتمع آموزش کشاورزی و ساده‌سازی روش تولید و نیز استفاده از مواد زائد کشاورزی و تهیه کمپوست به جای کود در زمینه آموزش کشاورزی به عنوان کارآفرین برتر استان لرستان معرفی شد.

در این جشنواره با اهدای لوح و هدایایی از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارآفرینان برتر استان لرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول