اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بار دیگر

دانشگاه تبریز در بین 10 دانشگاه­ برتر کشور قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: براساس اعلام رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، دانشگاه تبریز بار دیگر در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

دانشگاه تبریز در بین 10 دانشگاه­ برتر کشور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی با بیان اینکه این عنوان در یک رقابت علمی تنگاتنگ کسب شده­ است، آن را حاصل تلاش اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه ذکر کرد و با قدردانی از فعالیت آنان در عرصه‌های علمی و آموزشی اظهار کرد: این عنوان براساس ارزیابی­‌های صورت گرفته در رتبه­‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در سال 1390 که معیارهای خاصی برای آن در نظر گرفته شده به‌دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: از بین 10 دانشگاه برتر کشور، چهار دانشگاه شهرستانی بوده که یکی از آنها دانشگاه تبریز  است و بقیه شش دانشگاه در تهران مستقر هستند.

علوی با بیان اینکه دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین دانشگاه کشور از لحاظ قدمت به شمار می­‌رود، گفت: در طول عمر این دانشگاه چندین دانشگاه اقماری و فعال از جمله دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مراغه و دانشگاه بناب از آن منفک شده­‌اند چنانچه اعضای هیئت علمی، امکانات و ... دانشگاه­‌های مذکور در خود این دانشگاه باقی می­‌ماند قطعا مجموعه دانشگاه بسیار گسترده­‌تر از شرایط کنونی بود اما شمال‌غرب کشور به‌عنوان یک منطقه دانشگاهی و توسعه‌یافته مطرح نمی­‌شد اما خدمت به منطقه و توسعه آن را وظیفه خود می­‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز در چهار سال اخیر موفقیت­‌های مختلفی را در عرصه­‌های بین‌المللی، ملی و منطقه­‌ای در سایه تلاش اعضای هیئت علمی و کارکنان کسب کرده است، یادآور شد: توسعه دوره­‌های تحصیلات تکمیلی، تاسیس و راه‌اندازی پردیس ارس، گسترش ارتباطات علمی با دانشگاه­‌های کشورهای خارجی، برگزاری کنفرانس­‌ها و همایش­‌های ملی و بین­‌المللی، کسب عناوین مختلف علمی توسط دانشجویان و اساتید از جمله این فعالیت­‌هاست.

علوی با تاکید بر اینکه حفظ این عنوان نیازمند حمایت همه­‌جانبه همه بخش­‌های استان آذربایجان‌شرقی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز برای توسعه روزافزون خود نیازمند حمایت­‌های مادی و معنوی است تا بتواند با فراغ بال به اجرای برنامه­‌های راهبردی خود بپردازد تا به فرموده حضرت امام(ره) که دانشگاه مبدأ همه تحولات است نقش اساسی خود را در پیشرفت استان و کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دانشگاه تبریز در 88 رشته مقطع دکتری و 148 رشته مقطع کارشناسی ارشد دایر است، گفت: در حال حاضر رشته­‌های مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد به ترتیب 25 و 44 درصد از کل رشته‌های این دانشگاه را تشکیل می­‌دهند.

علوی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 18 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تعداد دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد این دانشگاه را به ترتیب 841 نفر و 4 هزار و 780 نفر اعلام کرد و گفت: طی مقطع زمانی سال 87 تاکنون تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با رشد 136 درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول