اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای فاز 2 طرح واکسیناسیون

دام‌های ریگان علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: با آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی از امروز در این شهرستان دام‌های سنگین علیه این بیماری توسط سه اکیپ مایه‌کوبی می‌شوند.

دام‌های ریگان علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است، اظهار داشت: این بیماری به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های دام تلقی می‌شود که از جنبه اقتصادی کنترل و پیشگیری از آن قابل اهمیت است.

وی افزود: این بیماری سبب ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علائم مختلفی از جمله کاهش اشتها، شیر و راندمان دام، لنگش و ریزش شدید بزاق دام می‌شود.

جعفری تصریح کرد: با همکاری دامداران و عشایر شهرستان در انجام واکسیناسیون دام، رعایت اصول و ضوابط قرنطینه دام و کنترل ورود و خروج دام در کنترل و پیشگیری مراتب لازم انجام می‌گیرد و طی سال گذشته هیچ موردی از تب برفکی در این شهرستان مشاهده نشده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی گاو از امروز در این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در این مرحله 6 هزار و 500 رأس گاو علیه این بیماری واکسینه شود.

وی افزود: طی هفته جاری و هفته آینده کلاس آموزش ویژه این بیماری برای اطلاع دامداران برگزار می‌شود و امیدواریم دامداران شهرستان به منظور انجام بهتر این فاز با شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را به عمل آورند.

به گزارش فارس، در شهرستان ریگان بیش از 250 هزار رأس دام سبک و 14 هزار و 500 رأس دام سنگین نگهداری و یکی از قطب‌های مهم پرورش دام شرق استان کرمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول