اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تالار هنر اصفهان خبر داد

آغاز بازخوانی سومین جشنواره نمایش‌های کمدی

خبرگزاری فارس: رئیس تالار هنر اصفهان از آغاز بازخوانی نمایش‌های ارسالی به سومین جشنواره نمایش‌های کمدی اصفهان خبر داد.

آغاز بازخوانی سومین جشنواره نمایش‌های کمدی

میثم بکتاشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: 221 نفر متقاضی شرکت در جشنواره نمایش‌های کمدی بوده‌اند که از این بین 135 نفر در بخش نمایش صحنه‌ای، 53 نفر در بخش نمایشنامه‌نویسی و 37 نفر در بخش نمایشنامه‌خوانی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به تمدید مهلت ارسال متون و حجم بالای متن‌های دریافتی زمان اعلام نتایج بازخوانی از 10 تیرماه به 20 تیرماه موکول شد و مرحله بازبینی آثار در نیز اوایل شهریور‌ماه انجام می‌شود.

دبیر سومین جشنواره نمایش‌های کمدی درباره بخش‌های مختلف این جشنواره نیز بیان داشت: جشنواره نمایش‌های کمدی در سه بخش اجرای نمایش صحنه‌ای، نمایش‌نامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود و موضوع این جشنواره آزاد است.

وی ادامه داد: البته به آثاری که با موضوع‌های صله‌رحم، قناعت، خوش‌بینی، مدیریت خشم، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تولید شود، جوایز ویژه‌ای از طرف سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اهدا می‌شود.

بکتاشیان با اشاره به اینکه تنها نمایش‌نامه‌های ایرانی در این جشنواره پذیرفته می‌شوند، تاکید کرد: با وجود اینکه کارگردانان تئاتر مجاز به استفاده از متون خارجی برای شرکت در جشنواره نبودند، تعداد نفرات شرکت کننده در جشنواره نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشت.

وی ادامه داد: شرکت 63 نفر متقاضی از شهرستان‌های مختلف استان از دیگر نکات قابل توجه جشنواره امسال است و البته این جشنواره فقط مختص گروه‌های نمایشی شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف آن نیست.

مدیر تالار هنر اصفهان تاکید کرد: سیاست جشنواره بر این بوده است که با اطلاع‌رسانی ویژه در شهرستان‌ها از پتانسیل تمام گروه‌های نمایشی استان برای شرکت در جشنواره استفاده شود.

وی اضافه کرد: آثار پذیرفته شده حداقل موظف به دو اجرا در سالن‌ها و مکان‌های معین شده از طرف ستاد جشنواره هستند و 10 تا 15 میلیون ریال به اجرای نمایش‌های صحنه‌ای به عنوان کمک هزینه ورودی جشنواره اختصاص می‌یابد.

بکتاشیان تصریح کرد: به نمایش‌های برگزیده جشنواره با انعقاد قرارداد فرصت اجرای عمومی در سال‌های 91 و 92 داده می‌شود و نمایش‌نامه‌هایی که با توجه به اهداف و موضوع‌های سال سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان تولید شده باشد، در صورت تأیید از طرف سازمان خریداری می‌شود.

به گزارش فارس جشنواره نمایش‌های کمدی از 25 تا 30 شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول