اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آملی‌لاریجانی:

خط قرمز در قوه ‌قضائیه نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه گفت: ما می‌دانستیم که وقتی برخورد با دانه درشت‌ها شروع شود، صدا از همه جا بلند خواهد شد اما بارها گفته‌ایم که در قوه قضائیه خط قرمز نداریم.

خط قرمز در قوه ‌قضائیه نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی ظهر امروز در همایش سراسری قوه قضائیه در مشهد با بیان اینکه باید در زمینه مبارزه با فساد تحول ایجاد کنیم، اظهار کرد: در این چند سال کارنامه قوه قضائیه رو به بهبود بوده است و با گزارش‌های نهادهای مختلف در زمینه مبارزه با قاچاقچیان و اشرار آمارهای خوبی ارائه شده است اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

وی تأکید کرد: ما در قوه قضائیه خط قرمز نداریم و قانون برای کسی خط قرمز قرار نداده است.

آملی‌لاریجانی افزود: یکی از راه‌های تحول در قوه قضائیه تحول اراده است و نمی‌توانیم همه مشکلات را به پای نبود شناخت صحیح بگذاریم و بعضی از مشکلات ناشی از ضعف اراده میان مدیران و قضات است.

وی با بیان اینکه در این چند سال اخیر مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و سرقت مسلحانه تشدید شده است، گفت: اگر توصیه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در فرامین 8 ماده‌ای را اعمال می‌کردیم اکنون وضع به این صورت نبود که عده‌ای جرأت داشته باشند بیش از 3 هزار میلیارد تومان را با عنوان وام به دست بگیرند و کار خلاف قانون انجام بدهند.

رئیس دستگاه قضا افزود: وامی که بانک‌ها برای تولید بپردازند و در اختیار افرادی قرار بگیرد که در قالب کار فرهنگی توزیع شود، این کارها واقعاً خجالت‌آور است.

آملی‌لاریجانی افزود: در قوه قضائیه دوست، آشنا، برادر و فرزند نمی‌شناسم و قضات نیز باید برخورد کنند و از دوست و آشنا و فرزند خبری نیست.

وی ادامه داد: البته ما می‌دانستیم که وقتی برخورد با دانه درشت‌ها شروع شود صدا از همه جا بلند می‌شود اما بارها گفته‌ایم که ما در قوه قضائیه خط قرمز نداریم.

آملی‌لاریجانی تأکید کرد: موضوع مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، مواردی هستند که مشکل اصلی آنها قانون نیست بلکه مشکل اصلی ضعف در نداشتن اراده یا مقاومت در اجرای قوانین است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول