اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اذان استان اصفهان:

ترویج اذان از حنجره مطلوب نظر دین و دین‌داران است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اذان استان اصفهان گفت: ترویج اقامه اذان به صورت زنده و از حنجره افراد مورد تاکید و مطلوب نظر دین و دین‌داران است.

ترویج اذان از حنجره مطلوب نظر دین و دین‌داران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی مقارن ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به آیات و روایات در مورد اهمیت اقامه نماز اظهار کرد: سه آیه از آیات قرآن کریم به طور مستقیم به اقامه اذان اشاره کرده و اذان، ندای الهی برای اقامه شعائر اسلامی است.

وی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را از برکات اقامه دین در جهان امروز دانست و افزود: اقامه اذان در فضای این‌گونه کشورها، بهترین راه اشاعه فرهنگ اسلامی است.

رئیس ستاد اذان استان اصفهان با اشاره به این مطلب که اذان از جمله فرایضی است که سبب خیر مادی و معنوی برای جامعه می‌شود، تاکید کرد: عاقبت به خیری، توسعه رزق و روزی، سلامتی اهل خانه، دوری از گناهان و حسن خلق از جمله تأثیر‌های اقامه اذان است.

وی در ادامه سخنان خود، اصفهان را در مقوله نماز در کشور پیشتاز دانست و اظهار کرد: ستاد اقامه اذان استان اصفهان از مرداد سال گذشته تاکنون با برگزاری بیش از 12 جلسه، 50 مصوبه را در مورد اذان به تصویب رسانده است.

مهدوی از جمله مصوبات این ستاد را ترویج اذان از حنجره در رسانه ملی، تشکیل انجمن مردم نهاد برای مؤذنین، راه‌اندازی سایت ویژه برای اذان، تولید نرم‌افزار اذان، انتشار کتاب با موضوع اذان و برگزاری همایش تجلیل از مؤذنین برتر، پیشنهاد نام‌گذاری نخستین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز اذان، اختصاص یک شبستان به اسم شبستان اذان و امضا تفاهم‌نامه با قاریان و مداحان ذکر کرد.

وی بر لزوم پخش اذان از رسانه ملی به صورت زنده و از حنجره تاکید کرده و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد تنوع در صورت و لحن اقامه اذان، ارزش لازم برای مؤذنان و اذان به نحو درخور تقدیر گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول