اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای استان قم:

73 درصد قبوض آب در قم الکترونیکی پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم شاخص پرداخت قبوض آب به صورت الکترونیکی را 73 درصد عنوان کرد و گفت: این رقم از میانگین کشور بالاتر است.

73 درصد قبوض آب در قم الکترونیکی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالحمید توکلی‌بینا ظهر امروز در سومین همایش تبیین راه‌های کاهش مصرف آب که با حضور مشاور وزیر نیرو و جمعی از بانوان شاغل در ادارات استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سطح سفره‌های زیرزمینی هر روز پایین‌تر می‌رود اظهار کرد: در استان قم شاهد هستیم که سطح سفره‌های زیرزمینی در هر سال یک متر پایین‌تر رفته و از سوی دیگر بر شوری آب نیز افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین آب مورد نیاز قم به دلیل کم‌آبی و خشکسالی سال‌های اخیر گفت: برای تامین آب مورد نیاز، حوزه آب مورد توجه قرار گرفته و شاهد هستیم که طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم با صرف میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: برای اینکه بتوانیم آب مورد نیاز را تامین کنیم نیازمند این هستیم که مردم نیز روش‌های مصرف خود را اصلاح کرده و در حفظ منابع آبی همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر این مهم محقق شود ضرورت انتقال حوزه به حوزه آب تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

توکلی‌بینا با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در مصرف آب در منازل دارند گفت: 78 درصد آب توزیع شده در شبکه آب شهری قم مربوط به مصارف خانگی بوده است و بانوان در این میان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مصرف آب اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان باید در مصرف آب از اسراف پرهیز کنند خاطر نشان کرد: بانوان می‌توانند در خانواده نیز نقش‌آفرینی کرده و صرفه‌جویی را مورد توجه جدی قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود در تامین آب باید الگوی مصرف تغییر کند ابراز داشت: بانوان در مدیریت مصرف آب نقش راهبردی بر عهده دارند و اگر فقط 10 درصد در مصارف خود صرفه‌جویی کنند، در کاهش میزان مصرف آب تاثیر بسیاری می‌گذارند.

وی به اجرای طرح پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت غیرحضوری قبوض موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کاهش ترافیک شهری می‌شود و خوشبختانه مردم قم در این زمینه پیشتاز هستند.

توکلی‌بینا شاخص پرداخت الکترونیکی قبوض آب در قم را 73 درصد عنوان کرد و افزود: در سال 88 این شاخص فقط 17 درصد بود، البته باید با تلاش و فرهنگسازی این رقم را به مرز 100 برسانیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول