اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیرماه جاری صورت می‌گیرد

آغاز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شیراز

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از آغاز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شیراز توسط پیمانکار مربوطه در تیرماه جاری خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محسن اردکانی اظهار داشت: با بررسی‌های به عمل آمده، این پروژه به صورت طرح و ساخت (EPC) به اجرا درمی‌آید که پس از طی فرآیند انتخاب پیمانکار به‌زودی شاهد اجرایی‌شدن این پروژه که از خواسته‌های دیرین و به حق مردم شیراز است، می‌شویم.

وی گفت: استان فارس از جمله استان‌هایی بوده که در سال‌های اخیر از خشکسالی‌ها، آسیب بسیاری دیده و مهار حتی یک قطره آب در این استان ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: حجم سدهای در دست احداث این استان حدود یک ‌میلیارد مترمکعب و حجم سدهای در حال بهره‌برداری نزدیک به 3 میلیارد مترمکعب بوده که امید است با اجرای طرح‌های جدید، استان فارس به شرایط پایدار در بهره‌برداری از منابع آب دست یابد.

اردکانی بیان کرد: مطالعات سد تنگ سرخ توسط بهترین و زبده‌ترین کارشناسان و اساتید دانشگاه صورت پذیرفته است و پس از حصول اطمینان کامل از شرایط فنی، پروژه به منظور جمع‌آوری سیلاب، تلطیف هوای شهر مقدس شیراز، جاری‌کردن آب در رودخانه خشک، تامین آب سفره‌های زیرزمینی و آبیاری بخشی از باغات قصر‌الدشت احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سد از نوع خاکی سنگریزه‌ای با رویه بتنی است، افزود: حجم دریاچه مخزن این سد نزدیک به 37 میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است که می‌تواند منطقه ویژه گردشگری در شمال غرب شیراز را پدید آورد.

معاون استاندار فارس در پایان اظهار امیدواری کرد با تخصیص و تأمین منابع مالی این پروژه که نیمی توسط وزارت نیرو و نیمی دیگر از منابع شهرداری شیراز تأمین می‌شود، شاهد اجرای سریع این پروژه که از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به فارس نیز محسوب می‌شود، باشیم.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول