اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوره جدید سینمای هنری

فیلم سینمایی "فاوست" در تالار هنر اکران می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تالار هنر اصفهان با اعلام شروع دوره جدید سینمای هنری گفت: این هفته فیلم " فاوست" به کارگردانی الکساندر سوخوروف در این سینما اکران می‌شود.

فیلم سینمایی "فاوست" در تالار هنر اکران می‌شود

میثم بکتاشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سوخوروف این فیلم را براساس نوشته‌ای از ولفگانگ فون‌گوته شاعر، نویسنده و فیلسوف نامدار آلمانی نوشته است.

وی افزود: شخصیت‌محوری این فیلم دکتر هاینریش فاوستوس است که زندگی خود را در همه‌ ابعاد ناکارآمد و بی‌حاصل می‌یابد در مواجهه با شیطان وارد معامله‌ای می‌شود.

مدیر تالار هنر اصفهان درباره ادامه این داستان گفت: دکتر فاوست در ازای چشیدن طعم جوانی، عشق و خوش‌بختی و دریافت دانش، روحش را به شیطان می‌فروشد و در ادامه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: این فیلم که از بهترین و کامل‌ترین فیلم‌های این فیلم‌ساز 60 ساله محسوب می‌شود، سال گذشته در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز "شیر طلای" بهترین فیلم سال را به دست آورد.

بکتاشیان با بیان اینکه برخورداری از فضاهای تلخ، تار، سرد و تیره بودن مضمون ایرادی وارد به فیلم‌های سوخوروف است، تاکید کرد: با این حال نمی‌توان زیرساخت‌های سرشار از سادگی، صفا، صلح و آرامش را در فیلم‌های سوخوروف نادیده گرفت، روندی که سبب شده فیلم‌های سوخوروف بیش از سایر کارگردانان روسی شاعرانه شده و با کارهای آندره تارکوفسکی قرابت فزاینده‌ای نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه در دور جدید سینمای هنری برگزیده‌ای از فیلم‌های سینمایی جهان که از متون نمایشی اقتباس شده‌اند، اکران می‌شود، اظهار کرد: فیلم‌های «گلن گری گلن راس» به کارگردانی جیمز فولی (16/4/91)، «خدای کشتار» به کارگردانی رومن پولانسکی(23/4/91)، «کوریالانوس» به کارگردانی رالف فاینس(30/4/91) دیگر فیلم‌هایی است که پس از فاوست هر جمعه ساعت 10 صبح در سالن اصلی تالار هنر اکران می‌شود.

به گزارش فارس، فیلم سینمایی «فاوست» به کارگردانی الکساندر سوخوروف روز جمعه 9 تیرماه ساعت 10 صبح در تالار هنر به نمایش در می‌آید.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم‌ها می‌توانند به تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 5660881 تماس بگیرند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول