اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور در گچساران

وزیر نفت از دستاوردهای شرکت نفت گچساران دیدن کرد

خبرگزاری فارس: وزیر نفت با حضور در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از نمایشگاه دستاوردهای تولیدی متخصصان داخلی این شرکت در گچساران دیدن کرد.

وزیر نفت از دستاوردهای شرکت نفت گچساران دیدن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران رستم قاسمی امروز و به منظور بازدید از تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، حضور در جلسه عملیات و بررسی روند تولیدات نفتی این شرکت و نیز بازدید از چند طرح نفتی به این شهرستان سفر کرده است.

وزیر نفت لحظاتی پیش با حضور در اداره مرکزی شرکت نفت و گاز گچساران ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای و دست‌ساخته‌های متخصصان این شرکت، به گفت‌و‌گو با متخصصان و تولیدکنندگان این محصولات پرداخت.

دستگاه چاه‌پیمای نمونه‌‌گیری اندازه مخازن از مهم‌ترین دست‌ساخته‌های موجود در این نمایشگاه بوده که به همت و با تخصص و توان متخصصان داخلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده است.

دستگاه چاه‌پیما با هدف انجام آزمایش‌های درون‌چاهی چاه‌های نفت و گاز، در دو نوع نمودار‌گیری و عملیات مانده‌یابی و با استفاده از توانمندی‌های متخصصان داخلی و با استفاده از استانداردهای مدرن روز دنیا ساخته شده است.

تا پیش از ساخت چاه‌پیما توسط شرکت‌ بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، تکنولوژی ساخت این دستگاه به طور انحصاری در اختیار شرکت‌های صنعتی اروپایی و آمریکایی و هزینه خرید این دستگاه از این شرکت‌ها بسیار بالا بود.

هزینه تمام شده این دستگاه یک سوم مشابه خارجی بوده و با قیمتی حدود 800 هزار دلار توسط متخصصان داخلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده است.

دستگاه تفکیک‌گر سیار سر چاهی M.O.S نیز از دیگر دست‌ساخته‌های موجود در این نمایشگاه است که وزیر نفت از آن دیدن کرد.

هزینه ساخت این دستگاه در سال 87 افزون بر 10 میلیارد ریال بود که برای جلوگیری از سوزاندن نفت در زمان نشت گاز از آن استفاده می‌شود و کمک به محیط ‌زیست و توجیه اقتصادی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این طرح است.

دستگاه تفکیک‌گر سیار سر چاهی با پمپاژ روزانه یک‌هزار و 700 تا 2 هزار بشکه نفت قابلیت احیای گازهای کم فشار را دارد و تاکنون دو دستگاه ساخته شده و سومین دستگاه نیز توسط متخصصان نفت و گاز گچساران در حال ساخت است.

قطعات الکترونیکی و یاتاقان، قطعات صنعتی تولید داخلی، کمپرسورهای گازی، فیلترهای ذغالی، فیلتر ثانویه آمین و پیستون پمپ گاز مایع 1300 از دیگر دستاوردهای تولیدی متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران است که مورد بازدید وزیر نفت قرار گرفت.

به گزارش فارس، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده که با تولید افزون بر 750 هزار بشکه نفت و مایعات گازی در روز سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد.

تأسیسات این شرکت در چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول