اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

امسال 4800 شغل برای مددجویان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال در تلاش هستیم با جذب اعتبارات مناسب و پرداخت تسهیلات برای 4 هزار و 800 مددجوی کمیته امداد اشتغال مولد ایجاد کنیم.

امسال 4800 شغل برای مددجویان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جشن خود‌کفایی و اشتغال 3 هزار مدد‌جوی کمیته امداد استان اردبیل در سالن ولایت اظهار داشت: در سال گذشته با توانمند‌سازی 3 هزار و 160 خانوار در قالب 10 هزار و 500 نفر مدد‌جو تعداد مددجویان تحت پوشش ما به کمتر از 31 هزار و 700 خانوار در قالب 69 هزار و 500 نفر رسید.

وی یکی از سیاست‌های کمیته امداد را توانمند‌سازی خانواده‌های بی‌بضاعت توصیف کرد و گفت: در حال حاضر 11 درصد خانوار‌های استان اردبیل و 7 درصد جمعیت استان زیر‌پوشش حمایت‌های کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 10 هزار و 241 خانوار در قالب 27 هزار و 500 نفر در یک سال گذشته از خدمات موردی این نهاد انقلابی بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم فرهنگ مستمری‌بگیری را به فرهنگ کار و تلاش تبدیل کنیم.

زلالی یادآور شد: 55 درصد مددجویان زیر‌پوشش این نهاد در استان اردبیل با سرپرستی زن و 45 درصد با سرپرستی مردم اداره شده و بیش از 42 درصد مدد‌جویان ما در شهرها و 58 درصد نیز در روستاها سکونت دارند.

این مسئول افزود: 40 درصد افراد تحت حمایت ما افراد بالای 60 سال هستند و 68 درصد کل خانوارهای تحت حمایت این نهاد یک نفره یا دو نفره هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 6 هزار خانوار از خدمات بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی برخوردار هستند، گفت: ما 7 هزار و 500 دانش‌آموز و یک هزار و 800 دانشجوی تحت حمایت داریم.

 

500 واحد مسکن شهری تحویل مدد‌جویان کمیته امداد اردبیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی در مورد فعالیت احداث مسکن برای مدد‌جویان نیز گفت: 500 واحد مسکن شهری به همت کمیته امداد از محل مسکن مهر برای مدد‌جویان احداث و یا خریداری شده و 220 واحد مسکن روستایی نیز از طریق طرح بهسازی مسکن روستایی برای متقاضیان تامین شده است.

وی تصریح کرد: 4 هزار مورد خدمات عمرانی، تعمیر و تکمیل و باز‌سازی واحدهای مسکونی و لوله‌کشی گاز، آب و برق برای مددجویان زیر‌پوشش این نهاد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت 2 هزار و 600 مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه و پرداخت 8 هزار و 500 فقره وام کار‌گشایی و آزاد‌سازی محکومان جرایم غیر‌عمد خبر داد و گفت: پرداختی بلاعوض ما در سال گذشته 372 میلیارد و 599 میلیون ریال بوده است.

زلالی ضرورت توسعه مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی و خیرین را یادآور شد و ادامه داد: 4 هزار یتیم تحت پوشش کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی 12 هزار حامی قرار گرفته‌اند که در یک سال گذشته 137 میلیارد ریال به آنها کمک شده است.

 

توانمند‌سازی 26 هزار خانوار کمیته امداد اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در مورد فعالیت‌های اشتغال و حوزه کار‌آفرینی عنوان کرد: در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی با سیاست سرپرستی کمیته امداد با عنوان حفظ سلامت و توانمند‌سازی خانوارها تلاش مستمری انجام شد تا اشتغال پایدار برقرار شود به طوری که سال گذشته در سه محور توان‌افزایی، خودکفایی و کار‌آفرینی 3 هزار و 100 شغل با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات از طریق منابع بانکی به مبلغ 210 میلیارد ریال ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از توانمند‌سازی 26 هزار خانوار کمیته امداد استان در سال گذشته از طریق اشتغال، کار‌آفرینی و بازرسی‌های مستمر از این مجموعه‌ها خبر داد و گفت:‌ در یک سال گذشته 6 هزار و 200 مورد بازدید از طرح‌ها را شاهد بودیم که شاهد به ثمر نشستن طرح‌ها و توانمندی 3 هزار مددجو با در‌آمد ماهیانه 5 میلیون و 500 هزار ریال بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امسال نیز با رویکرد کار‌آفرینی، توانمند‌سازی و تحکیم بنیان خانواده و با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی سعی داریم زمینه اشتغال  4 هزار و 800 نفر را فراهم آوریم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول