اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

رسیدگی به امور زندان‌ها از اهداف دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: رسیدگی به امور زندان‌ها و مددجویان و خانواده‌های آنان از اهداف دستگاه قضایی است.

رسیدگی به امور زندان‌ها از اهداف دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان‌وبلوچستان اسماعیل اکبری در بازدید از بخش‌ها و اماکن مختلف اداره زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت این شهرستان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات و فعالیت‌های صورت پذیرفته در زمینه ایجاد فضای مطلوب برای مددجویان در این مراکز اظهار داشت: اصلاح و تربیت مددجویان و بکارگیری ابزار و امکانات مناسب مطابق با استانداردهای روز زندانبانی و با تکیه بر نگرش دینی و اصلاحی راهبردی اجرایی در مقوله بسترسازی بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه است و در این راستای رسیدگی به امور زندان‌ها و خانواده‌های آنان از اهداف دستگاه قضایی بوده و این مقوله از اهداف توسعه قضایی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های عقیدتی و فرهنگی در مددجویان و بزهکاران کانون اثرات بسیار مثبتی در بر دارد افزود: مددجویان کانون اصلاح و تربیت که به دلیل غفلت و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی مرتکب بزه شده و در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند با توجه به شرایط نگهداری در کانون و نوجوانی زمینه پذیرش و آمادگی مطلوب آموزش‌های فرهنگی و عقیدتی و اشتغال و حرفه آموزی را دارا هستند و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به آنان منجر به کاهش نرخ بازگشت مجدد آنان به کانون و زندان‌ها فراهم می‌کند.

رئیس اداره زندان مرکزی زاهدان نیز، بازدید قضات از زندان و رسیدگی به مشکلات قضایی مددجویان را در کاهش اطاله دادرسی موثر دانست.

محمد حسین خسروی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فراهم ساختن امکانات لازم برای حضور و بازدید قضات از زندان‌ها، کاهش اطاله دادرسی و همچنین کاهش آمار جمعیت کیفری را از مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام برشمرد.

وی افزود: حضور مقامات قضایی در سطح زندان‌ها مورد توجه مددجویان بوده و با اشتیاق خاصی از قضات استقبال می‌کنند.

رئیس اداره زندان مرکزی زاهدان بیان کرد: آنها در جریان این بازدیدها به بیان مشکلات و مسائل خود می‌پردازند که این خود باعث کاهش استرس و فشارهای روانی آنان شده و ارتقای آرامش درون زندان‌ها را در پی‌ دارد.

فرهاد ملک جمشیدی سرپرست کانون اصلاح و تربیت زاهدان نیز در حاشیه بازدید مسئولان و مدیران قضایی استان از این کانون گفت: آموزش‌های مختلف فرهنگی، عقیدتی، اشتغال و حرفه آموزی مانند رایانه، برق ساختمان، صنایع دستی و... به مددجویان کانون اصلاح و تربیت ارائه می‌شود و مدیریت کانون و نگهداری مددجویان بر محور ایجاد و گسترش بهداشت روانی و احترام به عزت و شخصیت و کرامت انسانی مددجویان استوار است و ما خوشبختانه در کانون اصلاح و تربیت شاهد کمترین نرخ بازگشت مجدد به کانون هستیم.

اعضای شورای قضایی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت در گفت‌وگو با مددجویان از نزدیک به بررسی مشکلات و مسائل قضایی مددجویان این مراکز پرداختند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول