اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد

گذر 30 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان از ایران / تغییر ترانزیت مواد مخدر از مرزها به سمت آب‌های کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 30 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان از ایران می‌گذرد، گفت: مسیر ترانزیت مواد مخدر از مرزها به سمت آب‌های کشور تغییر پیدا کرده است.

گذر 30 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان از ایران / تغییر ترانزیت مواد مخدر از مرزها به سمت آب‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طاها طاهری ظهر امروز در مراسم امحای چهار هزار و 700 کیلو مواد مخدر و تقدیر از فعالان و خانواده‌های شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، با بیان اینکه در سال اول برنامه چهارم توسعه 70 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان از ایران می‌گذشت، اظهار داشت: در سال اول برنامه چهارم توسعه دولت نهم پس از این مسئله تصمیم بر انسداد مرزهای کشور گرفت که در این راستا توسط نیروی انتظامی این اقدام را آغاز کرد.

وی افزود: در همین راستا طی سه سال برنامه چهارم و سال اول برنامه پنجم توسعه این 70 درصد به  30 درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع به این معناست که ورود مواد مخدر به کشور از مرزهای کشور سخت شده است و البته اقدامات بسیاری هم در حوزه مرزهای شرقی کشور از سوی استان خراسان رضوی انجام گرفته است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با تأکید بر تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر در کشور از مرزها به سمت‌ آب‌های کشور خاطر نشان کرد: با توجه به انسدادهای مرزی انجام شده در حال حاضر مسیر ترانزیت مواد مخدر در کشور به سمت آب‌های کشور به ویژه آب‌های خلیج فارس تغییر پیدا کرده است که در این راستا در حال برنامه‌ریزی برای مبارزه با قاچاقچیانی که از این مبادی استفاده می‌کنند هستیم.

وی تصریح کرد: برای این اقدامات نیاز به اراده‌ای همه جانبه در کشور برای مبارزه‌ای همه‌ جانبه داریم و باید همه پای کار بیایند که خوشبختانه امروز شاهد این اراده عظیم و همه جانبه در کشور هستیم ولی با این حال برخی کوتاهی می‌کنند.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از اقدامات قوه قضائیه در تشدید مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: به واقع نگاه جدیدی در تشدید مبارزه با مواد مخدر در قوه قضائیه شکل گرفته است که در این راستا جا دارد از آیت الله آملی لاریجانی به دلیل این نگاه‌ها و رویکردها تقدیر و تشکر کنیم.

وی تأکید کرد: امروز شاهدیم که در نتیجه برخورد قاطعی که طی دو سال گذشته صورت گرفته است وسوسه‌کنندگان این تجارت سودآور را سر خط کرده و کمتر جرأت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: پیش از این در سه سال قبل حوزه مواد مخدر بازی شده بود و شاهد تعطیلی برخورد با سران مواد مخدر بودیم ولی امروز شاهد اقدامات فراوان و برخوردهای قاطع در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با بیان اینکه مواد مخدر امروز نخستین تهدید امنیتی کشور است، تأکید کرد: طی نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص شده است که 92 درصد مردم نخستین مسئله و تهدید را مواد مخدر و روانگردان دانسته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه آسیب‌های فرهنگی اجتماعی حوزه استخاره نیست، گفت: کشورهای غربی بدانند که ما در برخورد با مواد مخدر قاطع و جدی هستیم.

وی تصریح کرد: امروز ما در مبارزه با مواد مخدر شهید می‌دهیم تا مردم اروپا سالم بمانند و در مبارزه با مواد مخدر نباید پز روشنفکری دهیم چرا که اگر اینگونه حرکت کنیم قطعا جامعه‌ای آلوده خواهیم داشت.

طاهری خاطرنشان کرد: اینکه برخی از سران کشورهای اروپایی اظهار می‌کنند اگر ما با کسانی که در افغانستان مواد مخدر کشت می‌کنند مبارزه کنیم به طالبان می‌پیوندند بهانه است بلکه باید طی یک عملیات قاطع با این افراد و همچنین پیش سازها برخورد کنیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول