اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی دنا:

مبارزه با قاچاق کالا وظیفه همه دستگاه‌ها است

خبرگزاری فارس:بخشدار مرکزی دنا گفت: مبارزه با قاچاق کالا وظیفه همه دستگاه‌ها است که باید نهادهای مسئول را یاری رسانند.

مبارزه با قاچاق کالا وظیفه همه دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حمید بشیری‌نیا ظهر امروز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان بیان کرد: قاچاق کالا و ارز مسئله‌ای است که با سیستم قضایی، انتظامی، ارزی و پولی و اشتغال در کشور مرتبط بوده و روی‌آوری به این امر باعث مختل شدن و درگیر بودن سیستم‌های مذکور با این پدیده می‌شود.

وی مهمترین کار در این برهه و مبارزه با این پدیده را انجام کار کارشناسی و فرهنگی دانست و مبارزه با این پدیده را امری مهم و وظیفه‌ای همه‌جانبه بیان کرد و از تمام دستگاه‌ها خواست تا با همکاری یکدیگر با این پدیده مبارزه کنند.

بشیری‌نیا با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یکی از راه‌های حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی را مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و وظیفه تولیدکنندگان را ارتقاء کیفیت اجناس تولیدی و مبارزه با قاچاق کالا را نیازمند عزم ملی در پرتو همکاری مسئولان و شهروندان دانست.

وی با اشاره به اجرای طرح شبنم افزود: این طرح در همین راستا و در حمایت از تولیدات داخلی و شناسنامه‌دار کردن کالاها و جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری و بی‌کیفیت به کشور است که انجام صحیح این طرح می‌تواند به کم کردن قاچاق کالا کمک کند.

وی تصریح کرد: دستورالعمل تشکیل جلسات کمیسیون‌های فرعی مبارزه با  قاچاق کالای این شهرستان از طریق استان اخذ و با مشخص کردن هر یک از اعضا، احکام اعضا صادر و از این پس کمیسیون با حضور اعضای اصلی برگزار می‌شود.

در این جلسه مقرر گردید نظر به این‌که کالاهای مکشوفه توسط نیروی انتظامی از زمان کشف تا زمان تحویل چند شبانه روز می‌بایست در شهرستان ضبط شده تا به گمرک استان تحویل گردد و به علت نبود انبار، از طرف سازمان گمرک یا کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مکانی در شهر سی‌سخت به همین منظور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول