اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

نمی‌توان با ایجاد وحشت بر موج بیداری اسلامی غلبه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج گفت: استکبار به خوبی می‌داند که موج بیداری اسلامی ریشه‌ در روحیه عدالت‌خواهانه مسلمانان دارد و نمی‌توان با ایجاد وحشت و هجوم فیزیکی بر این خیزش عظیم اعتقادی اثرگذار بود.

نمی‌توان با ایجاد وحشت بر موج بیداری اسلامی غلبه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌والدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت‌های ملی و مذهبی در این ماه مبارک، اظهار کرد: به فضل الهی هم‌اکنون شاهد فتح سنگرهای استکبار یکی پس از دیگری توسط جوانان مسلمان و متدین در کشورهای اسلامی منطقه هستیم.

وی افزود: جبهه کفر و استکبار به خوبی می‌داند که این موج بیداری اسلامی ریشه‌ای عمیق در آیات انسان‌ساز قرآن کریم و روحیه دشمن‌ستیزانه و عدالت‌خواهانه مسلمانان دارد و نمی‌توان با ایجاد وحشت و هجوم فیزیکی بر این خیزش عظیم اعتقادی اثرگذار بود.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: دین اسلامی، دین آگاهی و کسب علوم مختلف است که هیچگونه سستی و جهالتی در آن راه ندارد و با ارائه کامل‌ترین و جامع‌ترین برنامه زندگی به انسان‌ها زمینه تعالی و عزت همگانی را فراهم کرده‌ است.

ماموستا مجتهدی افزود: باید مسلمانان با همتی مضاعف و تلاشی خستگی‌ناپذیر برای فتح قله‌های عظیم علم و فناوری گام بردارند و در این مسیر نیز از هرگونه سستی بپرهیزند.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: هم‌اکنون به فضل الهی شاهد نظامی مترقی و رهبری عالم و آگاه و قانون اساسی پیشرو و مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و سنت رسول الله(ص) در ایران اسلامی هستیم و همین دو عامل نیز از مهمترین نیازهای مسلمانان برای مقابله با استکبار به شمار می‌آیند.

ماموستا مجتهدی خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون مردم مسلمان کشورمان در حداکثر سلامت و امنیت قرار داشته و در منطقه پرآشوب و نا‌امن خاورمیانه شاهد ایرانی مقتدر، مترقی و خودکفا در عرصه‌های گوناگون هستیم.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان بهترین الگو برای ایجاد حکومت‌های تازه تأسیس و رهنمودی مناسب برای به ثمر نشستن اهداف و آرمان‌های انقلاب‌های مردمی منطقه باشد چراکه در جمهوری اسلامی ایران همه اقوام و مذاهب با اتحاد و انسجامی وصف‌ناشدنی و با سرعتی دشمن‌شکن به سوی قله‌های عزت و اقتدار به پیش می‌روند.

ماموستا مجتهدی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر به جای آوردن آداب و سنن ماه مبارک شعبان و به ویژه شب نیمه شعبان و مستحبات این شب براساس عقاید ویژه اهل سنت کردستان تأکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش خانواده‌ها در این خصوص شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول