اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

مردم در برگزاری جشن‌ها، قانون و مسائل اجتماعی را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و برگزاری جشن‌های مردمی گفت: مردم باید در برگزاری جشن‌ها، قانون و مسائل اجتماعی را رعایت کنند.

مردم در برگزاری جشن‌ها، قانون و مسائل اجتماعی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان یزد با تبریک و گرامیداشت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: اعیاد شعبانیه تمرینی برای یادآوری انتظار واقعی است.

وی افزود: سال‌های انتظار منجی، سال‌هایی حساس و پرمسئولیت برای منتظران است و یک منتظر واقعی باید در این ایام به انجام وظایف خطیر خود بپردازد.

ناصری خاطرنشان کرد: در زمان انتظار قرار نیست بنشینیم تا دنیا پر از ظلم و جور شود بلکه باید در راستای بیداری مسلمین تلاش و مکتب امام زمان (عج) را احیا کنیم.

وی بیان کرد: انتظار، سعی و کوشش در حاکمیت اسلام و گسترش عدالت در جامعه است تا امام زمان بیایند و این عدالت را کامل کنند.

ناصری همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی دری بود که 1400 سال کسی جرأت نمی‌کرد که آن را باز و قلعه آن را تصرف کند، افزود: این درب اکنون بیش از 30 سال است که باز شده و پله اول آن که زمینه‌سازی برای حاکمیت امام زمان (عج) است، فتح شده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «حفظ انقلاب از اوجب واجبات است»، همان شروع انقلاب حضرت مهدی است و اگر اعمال و رفتار ما طوری باشد که به انقلاب لطمه بخورد، این خیانت به امام زمان (عج) و اسلام است.

ناصری بر تلاش و کوشش بی‌دریغ منتظران مهدی (عج) برای زمینه‌سازی ظهور آن حضرت تاکید کرد و افزود: کسانی که معتقدند دنیا باید سراسر ظلم و جور شود تا مهدی (عج) ظهور کنند و برای تحقق سریع‌تر این موضوع امر به معصیت می‌کنند، افرادی کج فهم و نادان هستند که درک درستی از انتظار ندارند و مفهوم انتظار را به انحراف کشانده‌اند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان که در یزد به صورت گسترده، خودجوش و مردمی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مردم در این جشن‌ها مراعات حال یکدیگر و مراعات قانون و مسائل اجتماعی را بکنند و برای یکدیگر مزاحمت ایجاد نکنند.

وی بر رعایت شئون اخلاقی و اسلامی در این جشن‌ها تاکید کرد و افزود: این جشن‌ها برای عرض ارادت به محضر امام زمان (عج) برگزار می‌شود و اگر قرار باشد معصیتی صورت گیرد یا مزاحمتی برای کسی ایجاد شود، زمینه ناخشنودی ایشان فراهم می‌شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 11 تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب اظهار داشت: شهید صدوقی به واسطه خلق و خوی بی‌نظیر خود و دوستی با امام انقلاب، مورد کینه منافقان کوردل قرار گرفت، منافقانی که می‌خواستند علما را حذف کنند.

وی تاکید کرد: افرادی همچون شهید مدنی، شهید دستغیب، شهید صدوقی و شهید اشرفی اصفهانی از بزرگان و افراد تاثیرگذار جامعه بودند که مورد کینه مذبوحانه کوردلان قرار گرفتند و هر یک در محراب عبادت به شهادت رسیدند.

ناصری، شهید صدوقی را افتخار مردم یزد و افتخار مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: شهید صدوقی عالمی عامل بود و در دستگیری از مستمندان با دست و دلبازی بسیار رفتار می‌کرد.

وی همچنین 11 تیرماه را سالروز خاطره تلخ دیگری برای مردم دارالعباده یزد دانست و افزود: سال گذشته در 11 تیرماه و در سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، فرزند ایشان و امام جمعه فقید یزد نیز دار فانی را وداع گفتند.

ناصری خاطرنشان کرد: مرحوم صدوقی سال‌های سال برای مردم یزد زحمت کشیدند و در جریان انقلاب با مشقات فراوان مشکلات را از پیش راه مردم بر می‌داشتند.

وی، مرحوم صدوقی را مشاوری امین برای آیت‌الله صدوقی دانست و گفت: ایشان مشکلات و تهدیدهای سیاسی را چه در دوران پدر و چه بعد از ایشان تحمل کردند و با اعتدال و میانه‌روی سعی در ایجاد آرامش در استان یزد کردند.

ناصری تاکید کرد: ما نیز امروز باید اختلافات جزئی را کنار بگذاریم و دست به دست هم دهیم تا در جامعه اسلامی بتوانیم به درستی به مردم خدمت کنیم.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول