اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده مردم و مسئولان

نخستین سالگرد درگذشت مرحوم صدوقی در یزد گرامی داشته شد

خبرگزاری فارس: نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی، امام جمعه فقید یزد با حضور گسترده مردم و مسئولان در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

نخستین سالگرد درگذشت مرحوم صدوقی در یزد گرامی داشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی از روحانیون و وعاظ برجسته کشور در این مراسم یاد و خاطره شهید محراب آیت الله صدوقی، مرحوم محمدعلی صدوقی فرزند شهید محراب و شهدای هفته قوه قضائیه به ویژه شهیدان پاک‌نژاد را گرامی داشت.

وی اظهار داشت: بشر نگران آینده بشریت است و دغدغه‌هایی که از گوشه و کنار جهان می‌بیند و در نقاط مختلف عالم برای بشر به وجود آمده است، آینده را نیز برای آیندگان تیره و تار کرده است.

راشد یزدی افزود: وقتی نسل جوان احساس کند که در مسیری تاریک و ناشناخته در حرکت است، مسلم است که کند حرکت می‌کند و امیدی به رسیدن به آینده ندارد و این برای ملت ضرر دارد.

وی با اشاره به مصداق‌هایی از ناامیدی در انسان در شغل‌ها و مناصب مختلف افزود: اوضاع روحی انسان با حسرت گذشته و ترس از آینده به هم می‌ریزد و امروز متاسفانه نسل جهان به این معضل دچار شده است.

راشد یزدی خاطرنشان کرد: دنیا برای دستیابی به صلح باید بر روی عدل استوار باشد همانطور که ما شیعیان اعتقاد داریم آینده روشن است و چراغ عالم تابی داریم که ما را به خود فرا می‌خواند.

وی افزود: هنگامی هم که به حکومت اسلامی دل بستیم، از این رو دل بستیم که این انقلاب مقدمه‌ای برای حکومت عدل واقعی امام زمان است.

راشد یزدی خاطرنشان کرد: دولت ما اسلامی است اما ما ملت ایران قانع به وضع موجود نیستیم زیرا اگر قانع بودیم، صبح ها دعای ندبه نمی‌خواندیم.

وی تاکید کرد: ملت مسلمان ایران راضی هست اما قانع نیست و زمانی قانع می‌شود که امام زمان (عج) ظهور کند و دنیا سراسر عدل و داد شود.

راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفکر و جایگاه روحانیت در جامعه اظهار داشت: روحانیت بر مبنای وحی است نه تفکراتی که از چند مغز منحرف پدید می‌آید و هرگاه روحانیت ببیند که راه در حال انحراف است، به میدان می‌آید.

وی یادآور شد: این حضور زمان و مکانش وابسته به مقتضیات زمان است همانطور که بعد از 30 سال امواج انقلاب به شرق و غرب عالم رسید و مردم مسلمان دارند از خواب غفلت بیدار می‌شوند.

راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ منفورترین کلمه عالم و صلح، محبوب‌ترین کلمه عالم است، افزود: پیامبران نیز برای برقراری صلح و امنیت آمدند اما هنگامی که کمونیست، سوسیالیست و ... آمدند و گفتند ما برای نجات بشر آمده‌ایم، در واقع آنها آمدند تا با استفاده از راه‌های مختلف جذب و جلب، بشر را به دام بیاندازند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا، "ایسم ها" در حال تغییر هستند زیرا بسیاری از نظام‌ها از جمله نظام سرمایه‌داری جواب نداده است، افزود: اینها همه به دلیل محرومیت از رهبری مذهبی است بر همین اساس افراد به سرعت از یکدیگر متفرق می‌شوند و مردم چون رهبر نداشتند، نمی توانستند قد علم کنند و در برابر قدرتها بایستند اما مردم ایران در سال 57 به پشتوانه رهبری بلند شد و خواستار حکومت اسلامی شد و به نحوی موفق شد که هرگز کسی باور نمی‌کرد.

راشد یزدی تاکید کرد: مردم به طور فطری به خدا علاقمند هستند و رهبر باید محکم و استوار جلو بیفتد تا مردم جذب او شوند و پشت سر او بیاستند.

وی افزود: مردم هرجا کسی را باور داشته باشند به میدان می‌آیند و آیت الله صدوقی و فرزند ایشان مرحوم صدوقی نیز از افرادی بودند که مردم به آنها ایمان داشتند و آنها به واقع برای مردم یزد رهبر بودند و مردم همواره پشت سر آنها در همه میدانها حاضر بودند.

آیت الله محمد صدوقی در 11 تیرماه سال 61 در مصلای نمازجمعه یزد به دست منافقان به درجه رفیع شهادت رسید و سال گذشته نیز درست در 11 تیرماه هنگامی که مردم برای برگزاری سالگرد آیت الله صدوقی آماده می شدند، خبر درگذشت فرزند ایشان مردم این دیار را در سوگ فرو برد.

امسال نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم صدوقی و سی امین سالگرد شهادت آیت الله صدوقی در مسجد حظیره برگزار شد و نظیر این مراسم امشب و فردا شب در بیت آیت الله صدوقی با حضور حجت الاسلام راشد یزدی و جمعی از شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول