اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه دامداری صنعتی در اردبیل:

6 هزار واحد دامداری فعال در استان اردبیل وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر خوشه توسعه دامداری صنعتی در استان اردبیل گفت: با سرشماری‌های به عمل آمده 6 هزار واحد دامداری فعال در استان اردبیل با تولید روزانه 6 هزار تن شیر فعالیت می‌کنند.

6 هزار واحد دامداری فعال در استان اردبیل وجود دارد

اسلام محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از قابلیت‌های عمده اردبیل دامداری است که ظرفیت‌های بالایی نیز در خصوص ارتقای تولید در این شهر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی ما به صورت سنتی اداره می‌شود، افزود: راه درازی در خصوص بالا بردن ظرفیت تولید شیر و گوشت در سطح استان اردبیل داریم که باید این مزیت‌ها را در استان اردبیل تقویت کنیم.

مدیر توسعه دامداری صنعتی در اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در زمینه تولید لبنیات به ویژه شیر خام از نظر رتبه‌بندی در جایگاه مناسبی قرار گرفته و از نظر سرانه تولید شیر خام در سطح کشور مقام اول را داریم.

محمدی با بیان اینکه در استان اردبیل در مقایسه با تولید شیر و جمعیت استان تراز مناسبی وجود دارد، افزود: سرانه تولید شیر خام برای هر نفر در یک سال 310 کیلوگرم است و به عبارتی ما در سال 430 هزار تن تولید شیر خام داریم.

وی بیان داشت: از سوی دیگر اردبیل در خصوص تولید دستگاه‌های لبنی جزو استان‌های شاخص در سطح کشور است و دستگاه‌های مهم شیر‌دوشی که حتی به سایر کشورها از جمله امریکای جنوبی صادر می‌شود در این استان تولید می‌شود.

مدیر خوشه توسعه دامداری صنعتی در استان اردبیل ادامه داد: تمام این مزیت‌ها سبب شده اردبیل یکی از استان‌های مهم در تولید لبنیات در کشور قلمداد شود و خوشه‌های صنعتی که به یک تعداد از واحدهای صنعتی مشخص اطلاق می‌شود در زمینه تولید شیر نیز ایجاد شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی در استان اردبیل از نظر حمایت‌های نرم افزاری در خصوص واحدهای لبنی پشتیبانی می‌شوند، افزود: در استان اردبیل تعداد واحد تولیدی فراورده‌های لبنی نسبت به سایر استان‌ها بسیار بالاست و تولید پنیر گوسفندی نیز به صورت سنتی در استان اردبیل زیاد به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول