اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خبر داد

6 هزار پرونده از کار افتادگی در تأمین اجتماعی استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد پرونده‌های مطرح از کار افتادگی در استان اصفهان توسط کمیسیون پزشکی 5 هزار و 868 مورد است که این تعداد پرونده در سطح کشور رقمی بسیار شاخص است.

6 هزار پرونده از کار افتادگی در تأمین اجتماعی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین عطایی ظهر امروز در مراسم امتنان از مسئولان خانه بهداشت کارگری اظهار کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی و طب کار در سال گذشته متقاضیان بیمه‌های خاص تأمین اجتماعی در استان اصفهان 69 هزار و 271 نفر آمار معاینه شدگان این کمیسیون‌ها بوده است.

وی افزود: در حدود دو تا سه سال گذشته به دلیل مبنای نوع سیاست‌های جدید در حوزه درمان توسط صندوق زیر سؤال هستیم، اما مقاومت می‌کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد:  هزینه‌های درمانی مستقیم و غیرمستقیم قابل رویت فقط بر روی کاغذ طی سال 91 در استان بیش از 340 میلیارد تومان است.

وی تعداد پرونده‌های مطرح از کار افتادگی در استان اصفهان توسط کمیسیون پزشکی را 5 هزار و 868 مورد اعلام کرد و اضافه کرد:  این تعداد پرونده در سطح کشور رقمی بسیار شاخص است.

عطایی تعداد خانواده‌های متقاضیان بیمه‌های خاص را در سال جاری در استان اصفهان33 هزار و 287 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: تعداد کل روزهای استراحت تایید شده توسط پزشکان و کمیسیون در استان اصفهان یک میلیون و 363 هزار و 828 روز است که از این محل 13 میلیارد و 480 میلیون تومان هزینه برای صندوق تأمین اجتماعی استان ایجاد کردیم.

وی با اشاره به پرونده‌های ارجاعی به کمیته ذیل ماده 90 قانون تأمین اجتماعی ادامه داد: پرونده‌های ارجاعی به این کمیته برای تعیین قصور کارفرمایان تا تشدید بیماری بیمه‌شدگان در استان 52 پرونده بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تعداد افراد دارای نقص گفت: افراد بیمه شدگان تأمین اجتماعی دچار نقص عضو و از کار افتادگی جزیی به علت حادثه ناشی از کار 281 نفر هستند که 40 نفر نقض عضو کمتر از 10 درصد، 111 نفر دچار نقض عضو 10 تا 33 درصد و مابقی 33 تا 66 درصد از کار افتاده جزیی محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: در یک محاسبه کارشناسی هر فردی که حکم از کار افتادگی برای آن صادر می‌شود در صورتی که از سازمان مستمری بگیرد بین 150 تا 250 میلیون تومان برای صندوق هزینه ایجاد می‌کند.

عطایی افزود: اگر تعداد 56 نفر از کار افتاده ناشی از حادثه کار در سال گذشته در عدد 200 میلیون تومان ضرب شود در حدود 11 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه برای صندوق تأمین اجتماعی در استان اصفهان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان 785 نفر از کار افتاده ناشی از بیماری داشته‌ایم که هزینه آن در مجموع 157 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 283 نفر از کار افتادگی کلی به علت بیماری از بیمه‌شدگان تبعی، 56 نفر از کار افتاده کلی ناشی از حادثه کار از خدمات تأمین اجتماعی در استان اصفهان بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به نقش مهم مسوولیت و تأثیرگذاری درمان در تأمین اجتماعی، گفت: اگر آمار 58 از کار افتاده سال گذشته را با کاهش 3 تا 5 پرونده به رقم 55 برسانیم در حدود 10 درصد از پرونده‌های درمانی استان کاهش می‌یابد

عطایی تصریح کرد:  اگر غرامت دستمزد ایام بیماری با متوسط حقوق کارگری 10 هزار تومان محاسبه کرده و آن را یک میلیون و 363 هزار و 828 روز ضرب کنیم در مجموع 13 میلیارد و 480 میلیون تومان از این محل برای صندوق تأمین اجتماعی در استان اصفهان هزینه ایجاد کردیم.

وی تاکید کرد:  در مجموع 181 میلیارد تومان از محل احکام از کار افتادگی کلی در استان اصفهان طی سال 91 هزینه برای صندوق تأمین اجتماعی ایجاد کردیم در حالی که هزینه‌های غرامت نقص عضو مقطوع و از کار افتاده جزیی را در آن محاسبه نکردیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول