اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش:

سند تحول آموزش و پرورش عاری از تفکر سکولاریسم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: تفکر سکولاریسم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایی ندارد و این سند جز قرآن و ولایت به موضوع دیگری اختصاص ندارد.

سند تحول آموزش و پرورش عاری از تفکر سکولاریسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد بنیادی ظهر امروز در آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: تمام برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای برگزاری مسابقات قرآنی با سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز یکی از اعضای ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است، اضافه کرد: مسابقات قرآن کریم در دو سطح محتوای متفاوت توسط آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان بدون توجه به سد‌های موجود در زمینه فعالیت‌های تربیتی و معنوی گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز قرآن و ولایت موضوع دیگری نیست، ادامه داد: تربیت 90 درصد از دانش‌آموزان در زمینه مباحث قرآنی یکی از رویکرد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تربیت مبتنی بر خود، خدای خود و مخلوق از مهم‌ترین اهداف این سند به شمار می‌رود.

بنیادی با بیان اینکه تفکر سکولاریسم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایی ندارد، تاکید کرد: بر اساس این سند 90 درصد از فعالیت‌های آموزش و پرورش باید مبتنی بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس مبانی اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون 90 درصد از فعالیت‌های آموزش و پرورش به نصاب‌ها و شاخص‌های اسلامی و تربیت اسلامی رسیده است، افزود: فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان در سطح کشور استمرار می‌یابد و نظام جمهوری اسلامی ایران ماکتی برای جهان اسلام و تمام دنیا است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر کلید فعالیت‌های تربیتی در نظام آموزشی کشور زده شده است، گفت: بستر‌های گرایش دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به میزان بسیاری وجود دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول