اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به وسیله شناورها و بالگردها

محل شهادت مسافران ایرباس در خلیج فارس گلباران شد

خبرگزاری فارس: محل سقوط هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 که مورد اصابت موشک‌های ناو آمریکایی قرار گرفت و حامل 290 سرنشین بود، لحظاتی پیش در خلیج فارس به وسیله شناورها و بالگرد گلباران شد.

محل شهادت مسافران ایرباس در خلیج فارس گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساعتی پیش و هم‌زمان با فرارسیدن بیست و چهارمین سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسس به هواپیمای مسافربری ایران، محل فرود پیکرهای 290 مسافر این هواپیما با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان گلباران شد.

در این مراسم که معاون بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جانشین استاندار هرمزگان حضور داشتند، شرکت کنندگان با انداختن شاخه‌های گل در دریا یاد و خاطره 290 شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان با فریاد الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت از طریق مجامع بین‌المللی شدند.

درست در بیست و چهار سال پیش در ساعت 10 صبح روز 12 تیرماه سال 67 یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس با 290 مسافر عازم دبی بود که چند دقیقه پس از پرواز در حالی که در کریدور بین‌المللی هوایی در پرواز بود مورد اصابت دو فروند موشک شلیک شده از طرف ناو آمریکایی وینسنس بر فراز آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و تمامی مسافران این هواپیمای مسافری به شهادت رسیدند.

بعدها ارتش آمریکا به فرمانده ناو وینسس مدال افتخار داد.

بیش از 50 کودک چند ماهه و ده‌ها زن نیز در این واقعه به شهادت رسیدند.

با وجود فشارهای بین‌المللی و پی‌گیری‌های ایران با توجه به غیر انسانی بودن این عمل، تاکنون دولت آمریکا از ملت ایران عذرخواهی نکرده است.

علاوه بر بزرگداشت هر ساله یاد شهدای ایرباس، در بندرعباس نیز یادمانی بزرگ در ساحل در دست احداث است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول