اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان اعلام کرد

اعطای 310 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان از اعطای بیش از 310 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی استان از سال 85 تاکنون خبر داد.

اعطای 310 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی کردستان

غلامرضا پاک‌سرشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این صندوق با عنوان سهامی خاص در سال 85 و با سرمایه‌ای بالغ بر 8 میلیارد ریال تاسیس شد.

وی تصریح کرد: تاسیس این صندوق با مشارکت بخش دولتی با سرمایه‌ای در حدود 49 درصد سهام صندوق و بخش خصوصی به میزان 51 درصد سهام صندوق بوده است.

وی بیان داشت: بخش خصوصی در ابتدا متشکل از تشکل‌های فعال تولیدکننده همه زیر بخش‌های بخش کشاورزی به تعداد 167 اتحادیه و شرکت تعاونی دامداران، مرغداران، زنبورداران، شیلات، تعاونی‌های تولید روستایی و تولیدکنندگان فرآورده‌های تبدیلی تولیدات بخش کشاورزی بود.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان اعطای تسهیلات، تضمین تولیدکنندگان برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان در مواقع بحرانی را از اهداف تاسیس این صندوق ذکر کرد.

پاک‌سرشت خاطرنشان کرد: این صندوق با وجود سرمایه‌ای به میزان 83 میلیارد و 850 میلیون ریال و عضویت 179 تشکل در طی مدت بیش از پنج سال فعالیت مستمر، موفق به اعطای 310 میلیارد و 710 میلیون ریال تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی استان شده است.

وی بیان داشت: تسهیلات مذکور در راستای تامین به موقع نقدینگی و تهیه نهاده‌های مورد نیاز تولید در زیر بخش‌های گوناگون مانند جو دامی، سبوس، ذرت دانه‌ای، کنجاله سویا، خوراک ماهی و بچه ماهی، کود و سموم شیمایی، بذور زراعی و غیره است.

وی عنوان کرد: سهم منابع داخلی از میزان تسهیلات پرداخت شده 257 میلیارد و 301 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان سهم منابع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را هم 11 میلیارد و 500 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد ذکر کرد.

پاک‌سرشت اظهار داشت:سهم منابع بانک کشاورزی از تسهیلات اعطا شده با عاملیت صندوق استان مبلغ 41 میلیارد و 900 میلیون ریال با کارمزد 14 و 18 درصد بوده است.

وی یادآور شد: این صندوق بر طبق سیاست‌ها و اهداف تعیین شده و همچنین در چارچوب شرح وظایف و عملکردش اقدامات مناسبی در راستای تامین به موقع نقدینگی مورد نیاز بخش‌های گوناگون کرده است.

وی از جمله اقدامات مذکور را تامین نهاده برای خروج تشکل‌‌ها و فعالین بخش کشاورزی از مقاطع بحرانی و حمایت از آنها خواند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول