اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانش‌آموزی

9000 دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح هجرت 3 شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت بسیج دانش‌آموزی این استان تعداد 9 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح هجرت 3 شرکت می‌کنند.

9000 دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح هجرت 3 شرکت می‌کنند

شهرام مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: امسال تعداد 9 هزار نفر دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح اوقات فراغت هجرت 3 شرکت می‌کنند.

مهدوی اظهار داشت: ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و حفاظت از هویت دینی و ملی، پیشرو بودن در تلاش و کوشش، تربیت و تحصیل، آزاداندیشی و عدالت‌خواهی از اهداف این نهاد مقدس است که سعی در نهادینه کردن این امور در بین دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: اهتمام به تربیت دانش‌آموزان بسیجی بر پایه الگوهای علوی و فاطمی و معرفی آنان به منظور هدایت جامعه دانش‌آموزی کشور در راستای اهداف عالیه نظام از دیگر اهداف بسیج دانش‌آموزی است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین بستر حضور و مشارکت دانش‌آموزان برای تحقق ارتش 20 میلیونی و دفاع همه جانبه از انقلاب و دستاوردهای آن بسیج دانش‌آموزی است

مهدوی افزود: بسیج دانش‌آموزی مروج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی در بین دانش‌آموزان است و در راستای تحقق آرمان‌های امام (ره) و نهادینه شدن منویات رهبری معظم انقلاب به رسالت خود می‌پردازد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد 150 آموزشگاه این استان برای اجرای طرح هجرت 3 در تابستان امسال پیش‌بینی شده است که دانش‌آموزان عضو حلقه‌های صالحین در این طرح شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت دانش‌آموزان این استان در طرح هجرت 3 با همیاری و مشارکت سپاه فتح استان و اداره‌کل نوسازی مدارس از اوایل تیرماه امسال آغاز می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اردوهای طرح هجرت از نمونه‌های موفق مشارکت مردمی در فعالیت‌های سازندگی و تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور است.

مهدوی تصریح کرد: بسیج در عرصه سازندگی و توجه به مناطق دور دست شب و روز نمی‌شناسد و با همه توان در خدمت به مردم روستایی و محروم و ارائه خدماتی ماندگار تلاش می‌کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های بسیج سازندگی که از مسجد شروع می‌شود، اظهار داشت: پیوند بین مساجد و دانش‌آموزان چه در عرصه‌های دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی پیوندی ناگسستنی است که نتایج ارزشمندی دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی دارای آثار عمیق فرهنگی است که به همین دلیل باید از نظر اعتبارات و پشتیبانی مورد حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: هجرت رمز سعادتمندی شده است که در طول تاریخ وجود داشته و اولین گام باید هجرت از خود شروع شود.

مهدوی یادآور شد: در این شرایط حضور بسیجیان متعهدی که بدون هیچگونه چشم‌داشتی در راه خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناسند کار ارزشمندی است که مانند حضور در جبهه جنگ اجر و ثواب اخروی دارد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد پیرامون اهداف و رویکرد بسیج سازندگی تصریح کرد: دوراندیشی مقام معظم رهبری در تأسیس بسیج سازندگی ستودنی است و ما امروز ‌می‌بینیم که جایگزینی بسیج سازندگی به جای جهاد سازندگی از بهترین تصمیمات بوده و بسیج سازندگی این حرکت جهادی را به خانه‌های تک‌تک مردم منتقل کرده است.

وی گفت: بسیج علاوه بر اینکه در دفاع مقدس حضوری موفق داشته در عرصه‌های سازندگی و عمران و آبادانی کشور و همچنین در حوزه‌های فرهنگی نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

مهدوی تصریح کرد: طرح بسیج سازندگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و کمک به دولت در اجرای طرح‌های ملی، منطقه‌ای و ایجاد زمینه اشتغال و محرومیت‌زدایی به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 79 تشکیل شد.

وی اظهار داشت: با شکل‌گیری دولت نهم روحیه خدمت‌گزاری برای خدمت‌رسانی به محرومین و گسترش عدالت و عدالتخواهی در دهه عدالت تحت عنوان طرح اردوی هجرت 3 با هدف تقویت برنامه‌ها و اهداف طرح جهادی بسیج سازندگی و مبانی فرهنگی در سال 86 اجرایی شد.

مهدوی با اشاره به اینکه طرح اردوهای هجرت 3 در اقصی نقاط در عرصه آبادانی، احداث، مرمت و اشتغال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی فعالیت دارند، ‌افزود: به لطف خدای متعال فعالیت جهادگران در تمام نقاط کشور حتی در نقاط دور افتاده توسط شبکه‌های مختلف رسانه‌ای تحت پوشش قرار گرفته و رصد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نیروی بالقوه ایمان، داشتن پتانسیل و نیروی قدرتمند جوانی را از نقاط اتکا و خودسازی جوانان در زمینه پیشرفت اهداف جامعه مهم دانست و افزود: این دو عامل از جمله نیروهایی است که جوانان ایران به برکت اسلام به آن مسلح هستند و به برکت آن از باقیات صالحات بهره خواهند برد.

مهدوی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان جهادگر بسیج سازندگی در بیان دو نکته مهم تاکید کردند، عشق، ایمان، بصیرت و همت عامل اصلی حرکت عظیم ملت ایران و جوهره بسیج سازندگی است و هر جامعه‌ای که از چنین سرمایه ذی‌قیمتی برخوردار باشد بدون شک به برترین قله‌های عزت و عظمت دست خواهد یافت و این جایگاه پرافتخار سرنوشت قطعی ملت ایران بوده و خواهد بود.

وی گرفتار بودن جوانان جوامع غربی در دام افسردگی و توهم را نشانه بی‌هدفی در زندگی دانست و بیان کرد: جوانان مؤمن و ارزشمند و فعال و معتمدی که نعمت و توان خدمت‌گزاری را از خداوند متعال هدیه گرفتند باید روحیه پرشور و جهت‌گیری صحیح خود را ارج نهند و مسئولان و مدیران کشور نیز این گنجینه لایزال حرکت عظیم را قدرشناسی نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: حرکت خودجوش دانشجویان و دانش‌آموزان در خدمت‌رسا‌نی به محرومان مبدأ صدور فرمان تاریخی رهبر در تشکیل جهاد بود و امروز شاهدیم افرادی با توجه به داشتن تمول مالی در زمره افراد جهادی قرار گرفتند و به فیض اعظم شهادت نیز نائل شدند.

مهدوی فعالیت در بسیج سازندگی را زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای جوانان، تجربه‌آموزی آنان، لمس واقعیات زندگی و شکسته شدن حصارهای طبقاتی دانست.

وی نیروهای جوان جهادی را به عنوان سفیران کار، تلاش و مجاهدت در مناطق مختلف کشور توصیف کرد و گفت: این فواید بزرگ اثبات می‌کند جریان عظیم بسیج سازندگی نه تنها باید تقویت و حفظ شود بلکه روز به روز زمینه حضور آن در نقاط مختلف کشور باید تقویت شود.

مهدوی در ادامه ایجاد امید و انگیزه در بین جوانان محروم توسط جهادگران را یکی از ارکان اساسی و مهم در ثبات پیشرفتی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواند و به فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند "هر کس امیدی را در دل مردم ایجاد کند مورد آمرزش قرار خواهد گرفت و مورد صلوات فرشتگان و درود خداوند خواهد بود" استناد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد، عشق، بصیرت، همت و ایمان را از نشانه‌های تقویت ایمان و بیان ایدئولوژی اسلامی برشمرد و گفت: با توجه به حربه‌های مختلف مهاجمان فرهنگی در تضعیف روحیه جوانان مومن و مورد هدف بودن کانون‌های خانواده ضرورت بررسی مسایل مربوط به خانواده و آسیب‌شناسی آنان بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از دانش‌آموزان ما در رشته‌های مختلف استعداد بالقوه دارند که با شرکت در اردوهای طرح هجرت، ابتدا استعدادهای آنها شناسایی و سپس به استعداد بالفعل تبدیل می‌شوند به طوری که جهادگران سال گذشته، امروز خود شاغلانی در سطح جامعه هستند

وی ادامه داد: تحقق فرامین رهبری برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، استمرار ارزش‌های بسیجی و انتقال آن به میادین کار، مشارکت دانش‌آموزان در بهسازی و نوسازی مدارس و ایجاد فرهنگ تلاش و تعاون در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف اردوهای هجرت 3 است.

مهدوی طرح اردوی هجرت 3 را فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان دانست که خود را برای حضور در صحنه‌های بزرگتر و جهادی آماده می‌کنند و گفت: سپردن فعالیت‌های کوچک عمرانی دستگاه‌های اجرایی به دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله خواسته‌های بسیج سازندگی است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان تازه‌کار برای تجربه‌اندوزی نیاز به فرصت و میدان دارند و مدیران باید این ریسک را پذیرفته و جوانان را وارد عرصه کنند تا در صورت جلب رضایت‌مندی، سال‌های بعد پروژه‌های بزرگتری را به آنها محول کنند.

مهدوی برگزاری اردوهای جهادی بسیج سازندگی را تبلور سازندگی، عمران و آبادانی در نظام اسلامی دانست و گفت: بسیج سازندگی با جلوگیری از اسراف و کمک به صرفه‌جویی در هزینه پروژه‌ها و همچنین استفاده از جوانان و نوجوانان در صحنه کار و تلاش علاوه بر سازندگی، کشور را از هجمه فرهنگی دشمنان مصون نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول