اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر اماکن نیروی انتظامی همدان:

خوابگاه‌های دانشجویی آن چنان که باید ساماندهی نشده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر اماکن نیروی انتظامی همدان گفت: تاکنون خوابگاه‌های دانشجویی آن چنان که باید ساماندهی نشده‌اند که امید است امسال ساماندهی با جدیت بیشتری دنبال شود.

خوابگاه‌های دانشجویی آن چنان که باید ساماندهی نشده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ولی‌الله سلطانی ظهر امروز در جلسه ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی همدان اظهار کرد: به دلیل خلأ‌های موجود تاکنون خوابگاه‌های دانشجویی آن چنان که باید ساماندهی نشده‌اند که امید است در سال جاری ساماندهی و اخذ مجوز خوابگاه‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: در بخش نظارت بر اماکن عمومی بررسی صلاحیت‌ها ابتدا از طریق مرجع صدور که تاکنون دانشگاه‌ها بودند، از طریق پلیس به اضافه 10 مورد پیگیری لازم انجام گرفته و پرونده تکمیلی ایجاد و بررسی می‌شود و در این مراحل صلاحیت فردی مدیر، مؤسس، مباشران ناظمه‌ها، صلاحیت انتظامی مکان خوابگاه و صلاحیت فیزیکی مکان مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت بر اماکن نیروی انتظامی همدان خاطرنشان کرد: به منظور بررسی صلاحیت خوابگاه سه فرم با عناوین معرفی‌نامه، صلاحیت فردی و سابقه صنفی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که خوابگاه‌های دانشجویی جزو صنف محسوب نمی‌شوند اما زیر پوشش قوانین خاص قرار دارند.

وی بیان کرد: نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی در مرحله نخست بر عهده دانشگاه و در مرحله بعدی بر عهده تیم مشترک نظارتی قرار دارد و مدیران خوابگاه‌ها باید ضوابط خاص و عام را در نظارت لحاظ کرده و در صورت عدم دارا بودن مجوز نسبت به اخذ آن اقدام کنند.

سلطانی ادامه داد: حضور مسئولین خوابگاه به طور مداوم و تا زمان فعالیت خوابگاه الزامی است و توجه به پنجره‌ها به عنوان ضوابط انتظامی مورد تأکید ویژه قرار دارد که بایستی با توجه به فصل گرما سیستم‌های سرمایشی لازم به منظور جلوگیری‌ از باز شدن پرچ‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ماهواره، فیلم‌های مبتذل، استعمال دخانیات و قلیان، آهنگ‌های مبتذل و غیر مجاز، عدم همکاری مدیر خوابگاه با تیم‌های اعزامی نظارت و تردد آقایان به داخل خوابگاه دختران ممنوع است و همچنین نصب دوربین مداربسته در درب ورودی خوابگاه الزامی و در داخل آن ممنوع است.

مدیر نظارت بر اماکن نیروی انتظامی همدان در پایان گفت: آقایانی که به منظور رفع مشکلات تأسیساتی وارد خوابگاه‌های دخترانه می‌شوند باید حتماً به ستاد معرفی و صلاحیت آنها تأیید شده باشد، ساعت ورود و خروج دانشجویان باید تنظیم شود و رعایت شئونات اسلامی نیز توسط مدیران و دانشجویان الزامی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول