اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری جشنواره‌ای خوش رایحه

گل‌های محمدی دامنه سهند را عطرآگین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره گل‌های محمدی در دامنه سهند روستای زیبا و سرسبز "عنصرود" شهرستان اسکو خبر داد.

گل‌های محمدی دامنه سهند را عطرآگین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، تراب محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نخستین جشنواره گل محمدی در روستای "عنصرود" در شهرستان اسکو اظهار کرد: روستای "عنصرود" یکی از سرسبزترین و آبادترین روستاهای شهرستان اسکو در آذربایجان‌شرقی است که پرورش انبوهی از گل‌های محمدی یکی از عوامل شهرت آن و حضور گردشگران در ایام تابستان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به آب و هوای مطبوع و خنک این روستا خاطرنشان کرد: یکی از نکات جالب در رابطه با محصولات گل و گیاه "عنصرود" این است که در حالی که فصل برداشت محصول و گلاب‌گیری در بسیاری از مناطق کشورمان به پایان رسیده، گل‌های محمدی این روستا تازه شکفته و آماده چیده شدن هستند.

محمدی تصریح کرد: روستای "عنصرود"  دارای باغات و زمین‌های سرسبز و آباد فراوانی است که آبیاری آنها از چشمه‌های، "چوپان بلاغی"، "پری بلاغی" و" آغ بلاغ" تامین می‌شود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان افزود: زمین‌های سرسبز اطراف این روستا در فصل بهار و تابستان به علت دارا بودن هوای سالم و محیط پاک پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران است.

محمدی همچنین عنصرود را دارای اماکن متعدد تاریخی همچون قله داقیانوس، مسجد و حمام صخره‌ای و کوه «سلطان»  خواند و تاکید کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای استراحت و استفاده از هوای پاک به این روستا عزیمت می‌کنند.

وی وجود گل‌های محمدی در این روستا را علاوه بر زیبا کردن چهره روستا، در تولید عمده و فروش انواع عرقیات و مربا و شربت موثر دانست و گفت: طبیعت روستاهای آذربایجان‌شرقی و آب و هوای چهار فصل و مساعد آن، زمینه تولید و پرورش انواع مواد خوراکی گیاهی و میوه‌ها را به عنوان زمینه‌ای اثرگذار در جذب گردشگر، در این استان فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همچنین تصریح کرد: جشنواره‌های مختلف غذایی و میوه‌جات از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به منظور حمایت از فعالان و تولیدکنندگان این محصولات برگزار می‌شود.

محمدی یادآور شد: جشنواره یک‌روزه گل محمدی روز 16 تیر از ساعت 9 تا 11 صبح در روستای "عنصرود" شهرستان اسکو با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان و با حضور علاقه‌مندان، گردشگران و مدیران ارشد کشوری، استانی و منطقه همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با همکاری فرمانداری شهرستان اسکو و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول