اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای توسعه شهر گیوی صورت گرفت

واگذاری 88 هکتار از اراضی منابع طبیعی کوثر به مسکن و شهرسازی

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: با هدف توسعه شهر گیوی 88 هکتار از اراضی منابع طبیعی در اختیار مسکن و شهرسازی این شهرستان قرار گرفته است.

واگذاری 88 هکتار از اراضی منابع طبیعی کوثر به مسکن و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی طرح جامع شهر گیوی اظهار داشت: با گسترش شهر امکانات و منابع شهری نیز بیشتر خواهد شد و مردم با شهری توسعه یافته روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر گیوی و تکمیل آن امسال در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است، افزود: توسعه و عمران شهر گیوی نیاز به برنامه‌ریزی و کار مستمر دارد و همه مسئولان باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها و به کارگیری مدیریتی کارآمد در اجرای پروژه‌‌ها همت و تلاش بیشتری کنند.

فرماندار کوثر با اشاره به تصویب فاز دوم طرح جامع شهر گیوی در آینده نزدیک بر لزوم تعیین تکلیف زمین‌های با کاربری‌های مختلف در این شهر تاکید کرد.

رئیس‌ساداتی تصریح کرد: این نوع کاربری‌ها موجب بلاتکلیف ماندن زمین‌ها و سردرگمی روسای ادارات و صاحبان املاک شده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح جامع شهر گیوی از مواردی است که در سال جاری به صورت جدی پیگیری خواهد شد و برای توسعه این شهر 88 هکتار از اراضی منابع طبیعی در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به 17 نقطه حادثه خیز در شهر گیوی، ابراز داشت: از این تعداد، نقاطی که پر خطرتر هستند از سوی دستگا‌ه‌های ذیربط شناسایی می‌شود تا با تامین اعتبارات اصلاح هندسی شوند.

فرماندار کوثر جمع‌آوری آبهای سطحی، احداث کانال‌های شهری مناسب، مقابله با تهدیداتی از جمله سیل و زلزله، توسعه فضای سبز و اصلاح وضع موجود خیابان‌ها را از جمله مواردی دانست که باید در این طرح مدنظر قرار بگیرد.

رئیس‌ساداتی از وضعیت موجود شهر گیوی ابراز نارضایتی کرد و گفت: باید با توجه به قابلیت‌های این شهر تلاش شود جاذبه‌های شهر گیوی از نظر گردشگری بیشتر نمایان شود.

این مسئول در ادامه به تخصیص 3 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای عمران و آبادانی شهر گیوی اشاره کرد و افزود: این میزان اعتبار برای اجرا و اتمام پروژه‌ها در بخش‌های توسعه فضاهای سبز، منابع طبیعی، منابع آب، تکمیل خیابان‌ها، آسفالت معابر شهری، اصلاح و استاندارد‌سازی شبکه آب و تکمیل طرح جامع شهر گیوی هزینه می‌شود.

رئیس‌ساداتی در پایان ابراز داشت: در برنامه‌های عمرانی سال‌ جاری اولویت با طرح‌های نیمه‌تمام است و مهم‌ترین این طرح‌‌ها تکمیل طرح جامع شهر گیوی، لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری و توسعه فضاهای سبز است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول