اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست هرمزگان خبر داد

دستگیری 7 شکارچی متخلف در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از دستگیری تعداد هفت نفر شکارچی متخلف طی 10 روز گذشته در این استان خبر داد.

دستگیری 7 شکارچی متخلف در هرمزگان

مجید وفادار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با بیان اینکه استان هرمزگان به دلیل برخورداری از گونه‌‌های جانوری و دارا بودن محل‌هایی برای اسکان پرندگان مهاجر یکی از مراکز مورد علاقه فعالیت شکارچیان است، اظهار داشت: در فصول مختلف همواره، مسئولان محیط زیست و محیط‌بانان برنامه‌هایی را برای مقابله با شکارچیان مدنظر دارند و در این راستا سالیانه تعداد قابل توجهی شکارچی غیر مجاز دستگیر و مجازات می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تنوع گونه‌های موجود در محیط زیست هرمزگان یادآور شد: طی روزهای گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه در منطقه حفاظت شده سراج موفق به دستگیری یک نفر متخلف از قوانین شدند که در این عملیات یک لاشه حیوان وحشی از نوع کل بز و یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این راستا ادامه داد: هم‌چنین در 10 روز گذشته تاکنون در مجموع در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و حاجی‌آباد نیز تعداد شش نفر شکارچی متخلف از قوانین دستگیر شده‌اند.

به گفته وفادار، در این راستا تعداد 16 قطعه پرنده قمری، سه راس لاشه حیوان وحشی کل بز، قوچ و میش کشف و ضبط شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از بین بردن خارج از ضوابط حیوانات و پرندگان، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست بزند، افزود: متاسفانه برخی‌ها با خودخواهی و ناآگاهی گام در راه می‌گذارند که سبب از بین رفتن و محروم شدن نسل‌های آینده از گونه‌های جانوری می‌شود.

وفادار با بیان اینکه محیط زیست و طبیعت به عنوان امانتی در دستان ماست و باید آن را برای آیندگان و فرزندانمان حفظ کنیم، گفت: به دلایل مختلف از جمله خشک‌سالی گونه‌های مختلف جانوری آسیب‌های جدی دیده و نسل‌ این جانوران در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، وظیفه تمامی آحاد مردم است که در برابر رفتارها و الگوهای نادرست پیرامون طبیعت و محیط زیست جلوگیری کنند.

وفادار در ادامه از استان هرمزگان به عنوان یکی از مناطق مستعد زیست‌گونه‌های جانوری یاد کرد و افزود: سالانه هزاران پرنده به مناطق قابل زیست این گونه‌ها در هرمزگان مهاجرت می‌کنند.

وفادار یادآور شد: هم‌چنین مناطقی همانند منطقه محافظت شده گنو نیز در نوع خود دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی است که یکی از آنها وجود گونه‌های پستاندار است که باید گفت این ظرفیت‌ها نیاز به صیانت و حمایت دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول