اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دو و میدانی آذربایجان‌غربی:

هیئت‌های دو و میدانی شهرستانی آذربایجان‌غربی غیرفعال هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دو و میدانی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت‌های دو و میدانی شهرستانی آذربایجان‌غربی غیرفعال هستند.

هیئت‌های دو و میدانی شهرستانی آذربایجان‌غربی غیرفعال هستند

جمشید نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 9 هیئت دو و میدانی در استان به صورت کامل فعالیت می‌کنند و هیئت‌های دیگر به دلیل عدم همکاری مسئولان تربیت بدنی شهرستان‌ها با هیئت استان هنوز سازمان‌‌دهی نشده و غیرفعال هستند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور ارتقای سطح هیئت استان امسال تلاش می‌شود تا همه شهرستان‌ها فعال شوند.

نجفی در ادامه تصریح کرد: برای کسب کارنامه موفق در سطح کشوری و به منظور ارتقای هیئت مسئولان استان انتظار می‌رود مسئولان استان مانند گذشته هیئت دو و میدانی استان را از لحاظ مادی حمایت کنند.

نجفی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به دلیل وجود بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده دو و میدانی کشور در ارومیه، شرایط لازم برای میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی و آسیایی این رشته را دارد.

وی با اشاره به فعالیت شهرستان‌ها در این رشته افزود: امکانات به طور شایسته بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود، ولی فعالیت آن‌ها نسبت به ارومیه کمتر بوده و فاقد فعالیت‌های دو و میدانی و سالن سرپوشیده هستند.

نجفی با بیان اینکه دو و میدانی ورزش پایه است، گفت: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان در رشته پایه دو و میدانی و نیز داشتن امکانات خوب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آذربایجان‌غربی در آینده نزدیک به یکی از کانون‌های شایسته دو و میدانی کشور تبدیل می‌شود.

رئیس هیئت دو و میدانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان در زمینه ورزش دو و میدانی، این هیئت سعی در شناسایی و تقویت این استعدادها دارد تا بتواند در زمینه ورزش حرفه‌ای گام‌های مثبتی بردارد.

وی ادامه داد: تمام ورزشکاران این رشته زیرپوشش بیمه ورزشکاری هستند و با توجه به اینکه شرایط و هزینه‌های تمرین در این رشته پایین است، ولی باید هماهنگی‌های لازم ایجاد شود.

نجفی در ادامه در ارتباط با استعدادیابی خاطرنشان کرد: مربیان درجه یک، با مهارت و با تجربه کافی برای استعدادیابی به مدارس و سالن‌های ورزشی اعزام می‌شوند تا افراد مستعد رشته ورزشی دو و میدانی را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته برنامه‌های فراوانی در زمینه استعدادیابی اجرا شد و امسال نیز این برنامه‌ها به صورت متمرکز ادامه می‌یابد تا نتایج مثبتی حاصل شود.

رئیس هیئت دو و میدانی آذربایجان‌غربی یادآور شد: اگرچه سطح مربی‌گری از لحاظ علمی در استان خوب است، ولی لازم است از مربیان خارجی هم برای تعدادی از ورزشکاران استفاده شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول