اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

اقدامی در احداث مجموعه گردشگری شهر آفتاب انجام نشده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: احداث مجموعه گردشگری باغ شهر آفتاب مریانج به‌عنوان پروژه عظیم گردشگری همدان در سال 85 به تصویب هیئت وزیران رسید اما، تاکنون اقدامی در مورد احداث آن انجام نشده است.

اقدامی در احداث مجموعه گردشگری شهر آفتاب انجام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری پیش از ظهر امروز در کارگروه گردشگری استان همدان، اظهار کرد: مجموعه گردشگری باغ شهر آفتاب مریانج به‌عنوان پروژه عظیم گردشگری به مساحت 94 هکتار در یک کیلومتری غرب همدان و در محدوده شهر مریانج در سال 85 به تصویب هیئت وزیران رسید اما تاکنون اقدامی در مورد احداث آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه همدان از استعداد گسترده‌ای در زمینه جذب توریسم برخوردار است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه جذب توریسم ثروت و اشتغال را فراهم کرده و استان نیز از این طرح‌ها استقبال و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: بروزرسانی و توجه به طرح‌های بالادستی برنامه پنجم توسعه و طرح آمایش استان به منظور احداث پروژه باغ شهر آفتاب مریانج امری است که باید در طرح مورد توجه ویژه قرار گیرد که به این منظور در طول ماه آینده جلساتی با شهرداری، فرمانداری و اداره کل راه شهرسازی به منظور کنترل و کارشناسی این طرح تشکیل می‌شود.

وی توان اجرایی مجموعه شهر آفتاب را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در این طرح به دلیل تطبیق با شرایط و آب و هوایی موجود مراکز تفریحی، رفاهی و تجاری مناسبی لحاظ شده که امید است به تصویب نهایی برسد چرا که همدان از ظرفیت خوبی در جذب توریست برخوردار است و سالانه اتفاقات خوبی در زمینه گردشگری آن اتفاق می‌افتد.

سامری بیان کرد: امروز مشکل راه، حل شده و ما ارتباط مناسبی با استان‌های مجاور از طریق آزادراه‌‌ها داریم و مراکز مختلف گردشگری فعال در همدان می‌توانند مشارکت‌های لازم را در زمینه احداث این مجموعه و افزایش جذب توریسم انجام دهند اما، در این میان انجام ضوابط، مقررات و اطمینان از اتمام به موقع پروژه و انجام همزمان چند فاز از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود.

وی در زمینه انجام پروژه گردشگری تاکسی‌هوایی به منظور انتقال گردشگران از فرودگاه همدان به غار علیصدر با هواپیماهای فوق سبک تصریح کرد: در کارگروه با بررسی کلیات موضوع پس از اخذ مجوز از مراجع تخصصی توسط سرمایه‌گذار و موافقت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار همدان اذعان کرد: بر اساس مصوبه چهارم هیئت دولت آمادگی داریم تا بسیاری از فعالیت‌های شرکت‌ سیاحتی علیصدر را به بخش خصوصی واگذار و خود تنها نظارت‌های این مجموعه‌ها را بر عهده بگیریم.

وی افزود: تمرکز بیش‌ از حد مراکز توریستی و رفاهی در محور توریستی تفریحی عباس‌آباد و گنجنامه ممکن است مشکلات فراوانی از جمله ترافیک سنگین را به دنبال داشته باشد که در این راستا باید برنامه‌ریزی مناسب برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به محیط زیست و منابع طبیعی را مورد توجه قرار دهیم.

سامری بیان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی گردشگری در همدان از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا کنون سه جلسه در این راستا برگزار شده و بایستی به تبلیغات در زمینه گردشگری به منظور جذب توریسم نیز توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان نیز گفت: جشنواره تابستانی زردآلو در اواخر ماه رمضان در زمین قدیم تلسی واقع در بلوار ارم برگزار می‌شود و دارای سالن سرپوشیده با دارا بودن 50 غرفه رایگان به منظور عرضه و فروش صنایع دستی و دارای محوطه باز با دارا بودن دو سن برای اجرای برنامه مهمان نابغه برای کودکان و اجرای موسیقی‌های سنتی است.

اسدالله بیات در پایان گفت: برخی چادرهای عشایری نیز برای استقرار در این مکان از سطح کشور انتخاب شده و غرفه‌های ارائه و فروش سوغات همدان و آش سنتی به صورت استیجاری فعالیت می‌کنند و مدت زمان برگزاری این جشنواره 12 روز است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول