اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس:

دانشگاه مهدویت در شیراز ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس از ساخت دانشگاه مهدویت در شیراز خبر داد.

دانشگاه مهدویت در شیراز ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا حدائق بعدازظهر امروز در همایش یاوران مهدی افزود: رسالت کلی بنیاد، توسعه فرهنگ مهدوی در بخش‌های مختلف آموزش، پژوهش، تربیت، تألیف کتاب و آموزش کارمندان دولت از طریق شرکت در دوره‌های 20 ساعته آموزش مهدویت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این بنیاد در زمینه آموزش فرهنگ مهدویت خاطرنشان کرد: در قالب طرحی با نام «بهشت حضور»، برای عامه مردم و تشکیل کلاس‌های آموزشی، آنان را با فرهنگ مهدویت و شبهات آن آشنا می‌کنیم.

حدائق همچنین از ساخت دانشگاه مهدویت در شیراز با متراژ 11 هزار مترمربع زیربنا خبر داد که در خاورمیانه بی‌نظیر است و با یک میلیارد تومان اعتبار اهدایی یک فرد خیر و مساعدت شهرداری به زودی احداث می‌شود.

این مسئول با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله دوانی از درس خارج آیت‌الله بروجردی به گفته‌ای از این مجتهد بزرگ اشاره کرد که به شاگردان خود می‌فرموده‌اند غریب‌ترین و مظلوم‌ترین فرد در عالم حضرت ولی عصر (عج) بوده و لازم است که در هر کار و فعالیتی نامی از آن حضرت برده شود.

امام جمعه شیراز نیز اظهار داشت: قرآن امید به فردای روشن را برای ما تداعی می‌کند و برپایی جشن‌های نیمه شعبان و حاکمیت گفتمان مهدویت فضای امید را پررنگ‌تر و رسیدن به صلح و عدالت جهانی را نزدیک‌تر نشان می‌دهد.

به گفته آیت‌الله اسدالله ایمانی، بین مسئله غدیر و ظهور حضرت حجت‌ابن‌الحسن(ع) پیوند وجود دارد چنانکه در روایات، غدیر را تکمیل دین و اتمام نعمت و معرفی اسلام به عنوان دین پسندیده و روز برقراری امنیت مطرح کرده‌اند و آنگاه که از ظهور حضرت سخن به میان می‌آید و مژده آن برای آینده جهان عنوان می‌شود همین عبارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمانی اضافه کرد: مجموعه این آیات و روایات بر یک مطلب اشاره دارد و آن تقویت روح امید در جامعه و دل‌های مردمان است تا بدانند هیچ‌گاه سختی‌ها و توطئه‌ها نمی‌تواند سد راه رشد و بالندگی جامعه ایمانی شود.

وی تصریح کرد: خصیصه قیام حضرت ایجاد صلح و عدالت جهانی عنوان شده و آمده که در آن روز موعود صلح، امنیت و آرامش حکفرما خواهد شد و دین خدا پسندیده‌ترین تلقی شده و به شکل کامل اجرا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: بنابر این آیات و روایات است که اعتقاد داریم با تمام مشکلاتی که امروز دنیای اسلام با آن درگیر شده فردای دنیا در اختیار صالحان است و آنچه امروز انجام می‌شود مانع آن رخداد بزرگ نیست.

براساس این آموزه‌ها ایمانی اظهار داشت: این امید الهی و موعود راه را به ما نشان می‌دهد و همگان را نوید می‌بخشد که از سختی‌ها نهراسیده و به آینده امیدوار باشند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول