اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان قدس:

نیمه شعبان بهترین فرصت برای شناخت امام زمان (عج) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان قدس گفت: نیمه شعبان بهترین فرصت برای شناخت امام زمان (عج) است.

نیمه شعبان بهترین فرصت برای شناخت امام زمان (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین علی میر احمدی ظهر امروز با حضور در یکی از جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: مردم با حضور در مراسمات مختلف این روز می‌توانند بیشتر با امام زمان خود آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

میر احمدی دعای عهد را پیوند قلبی و عاطفی با عالم قطب امکان بیان کرد و گفت: در این دعا با امام زمان (عج) بیعت می‌کنیم و چنین بیعتی سبب تحول در زندگی انسان می‌شود، کسی که دعای عهد را پیوسته بخواند و از عمق جان به مضامین آن پایبند باشد، هرگز به سستی گرفتار نمی‌شود و در تحقق آرمان‌های امام و زمینه‌سازی برای ظهور آن بزرگوار، لحظه‌ای از پای نمی‌نشیند.

وی خاطرنشان کرد: پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امام مهدی (عج) ممکن نیست، استقامت و پایداری در وادی انتظار، وابسته به درک صحیح از پیشوای موعود است بنابراین علاوه بر شناخت امام زمان (عج) به اسم و نسب، لازم است درباره جایگاه امام و مقام آن حضرت نیز آگاهی کافی به دست آوریم.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: شناخت نیز به تنهایی کافی نیست، شناختی کافی است که به مرحله الگوپذیری ختم شود، در روایتی از پیامبر اکرم(ص) این گونه وارد شده که "خوشا به حال کسی که قائم خاندان مرا درک کند، در حالی که پیش از دوران قائم، به او و امامان قبل از او اقتدا کرده و از دشمنان او اعلام بیزاری کرده باشد؛ آنان دوستان و همراهان من و گرامی‌ترین امت نزد من هستند."

براساس گزارش خبرنگار فارس در شهرستان قدس شهرستان قدس در روز میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور و شادمانی است.

به مناسبت این عید بزرگ، معابر عمومی، مساجد و تکایا، سردر منازل، مغازه‌ها و دوایر دولتی به طرز باشکوهی چراغانی و آذین بندی شده و آیین‌های جشن و سرور در مناطق مختلف شهر برگزار است.

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و منتظران عدل گستر جهان هستی حضرت ولیعصر(عج) با حضور گسترده در مجالس جشن و سرور، سالروز میلاد نور را به عاشقان آن حضرت تبریک و تهنیت گفته و برای فرج آن امام همام دست به دعا برداشتند.

به همین مناسبت مراسم شب شعر، مولودی خوانی و محفل انس با قرآن در اماکن مقدس و منازل در حال برگزاری است و سخنرانان و مداحان اهل بیت به وعظ و مداحی پرداختند.

در این میان کودکان و نوجوانان با پخش نقل و شیرینی در معابر عمومی و تبریک این عید بزرگ و خجسته، صحنه به یادماندنی در اذهان و قلوب عاشقان حضرت ولیعصر(عج) خلق کردند.

در این عید سعید و همزمان با خجسته جشن‌های شعبانیه کاروان‌های حامل عروس و دامادها در نقاط مختلف شهر به حرکت درآمد و زوج‌های جوان با امید و توسل به لطف و کرامت امام عصر(عج) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول