اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی

کارگاه آموزشی آسیب‌های ورزشی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم گفت: دوره آموزشی آسیب‌های ورزشی به همت هیئت پزشکی ورزشی استان قم برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی آسیب‌های ورزشی در قم برگزار می‌شود

محمد گلفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: کارگاه آموزشی آسیب‌های ورزشی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی در راستای کاهش عوارض ناشی از این موضوع مهم ورزش قهرمانی، با حضور علاقه‌مندان به شرکت در این دوره برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره آموزشی در حالی به میزبانی هیئت پزشکی ورزشی استان قم برگزار می‌شود که در پایان به افرادی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، گواهی شرکت از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان تقدیم می‌شود.

گلفشان یادآور شد: دوره آموزشی آسیب‌های ورزشی توسط پزشکی استان قم با رویکرد ویژه به آموزش مربیان، به مدت 8 ساعت در روز بیست و نهم تیرماه برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 7837373 تماس بگیرند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم ادامه داد: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی که به موضوعات مختلفی در بحث جلوگیری از آسیب‌های ورزشی و در واقع ایمنی در ورزش می‌پردازند از نیاز‌های ورزش قم است و این هیئت تحقق این مهم را رسالت خود می‌داند.

وی بیان کرد: خوشبختانه هیئت در راستای برگزاری چنین دوره‌هایی، همواره دارای برنامه‌ریزی منظم است و در همین راستا دوره‌های مهمی همچون دوره تخصصی پزشکیاران ورزشی را با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در دو مرحله برگزار کرده است.

گلفشان با اشاره به نحوه برگزاری این دوره تصریح کرد:‌ در این دوره تخصصی پزشکیاران ورزشی، پرستاران، بهیاران و حتی کارشناسان ورزشی استان قم حضور داشتند و در واقع این دوره با هدف تامین کادر درمانی یا پزشک‌یار تیم‌های ورزشی با شرکت 70 پزشک‌یار برگزار شد.

وی یادآور شد: پزشک‌یاران، بهیاران و پرستاران شرکت‌کننده در این دوره زیر نظر فوق لیسانس فیزیوتراپی و متخصص طب ورزشی، جدیدترین راه‌های شناخت آسیب‌ها و راهکار درمان سریع آن بعد از حادث شدن را آموزش دیدند.

گلفشان اضافه کرد: در این دوره 18 ساعته که در سالن همایش‌های جمعیت هلال احمر برگزار شد، محدودیتی برای افراد علاقمند وجود نداشت و به همین خاطر نخستین دوره تخصصی پزشک‌یاران ورزشی با استقبال چشمگیری همراه بود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم با اشاره به سایر برنامه‌های انجام شده توسط این هیئت بیان داشت: این کمیته در ادامه دوره‌های آموزشی خود یک دوره پزشک‌یاری ورزشی دیگر را با موضوع بانداژ آسیب‌های ورزشی برای ورزشکاران استان قم برگزار کرد و آخرین دوره برگزاری شده کارگاه آشنایی و آموزش پیشگیری از اعتیاد و دوپینگ در ورزش بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول