اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال

بیش از 200 کودک کار و خیابان جنوب تهران ساماندهی شدند

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران با اشاره به اهمیت توانمندسازی کودکان کار و خیابان از ساماندهی 210 کودک کار و خیابان این منطقه خبر داد.

بیش از 200 کودک کار و خیابان جنوب تهران ساماندهی شدند

حبیب‌الله غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از ساماندهی 210 کودک کار و خیابان این منطقه خبر داد و گفت: 210 کودک کار و خیابان از ابتدای سال جاری ساماندهی شده که به منظور توانمندسازی، زیر پوشش خدمات حمایتی، پزشکی، مشاوره‌ای و آموزش‌های مهارت‌آموزی قرار گرفته‌اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه خدمات مورد اشاره به خانواده این کودکان نیز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات مشاوره، روانشناسی و فعالیت‌های مددکاری برای 850 نفر انجام شده است و افراد علاقمند به مراکز کارآفرینی معرفی شده‌اند.

وی در ادامه به اهمیت توانمندسازی کودکان کار در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندگی آنان اشاره کرد و اظهار داشت: کلاس‌های تحصیلی، دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و کارگاه‌های آموزشی با عناوین مهارت‌های زندگی، هوای پاک، پیشگیری از اعتیاد، ایدز، و کودک آزاری از جمله خدماتی است که برای این کودکان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

غفوری در پایان تاکید کرد: کودکان کار بخشی از جامعه انسانی‌اند که در زیر سن 15 سال، پیش از آنکه دوره‌ رشد جسمى و ذهنى آن‌ها به پایان برسد، به سبب عوامل گوناگون خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی، وارد دنیای کار مى‌شوند که جمع‌آوری آنان با نگرش توانمندسازی و مهارت‌آموزی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه دارد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول