اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل:

بزرگ‌ترین خط تولید سیمان جنوب شرق از نفس افتاد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل گفت: تولید در کارخانه سیمان سیستان از امروز به دلیل فقدان تامین سوخت مورد نیاز مجددا متوقف شد.

بزرگ‌ترین خط تولید سیمان جنوب شرق از نفس افتاد

محمدرضا احسان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: توقف‌های مکرر این کارخانه به سبب فقدان تامین به موقع سوخت ناشی از عدم وجود نقدینگی لازم برای ذخیره‌سازی، تعیین قیمت ظالمانه مازوت در برابر گاز به عنوان سوخت نقاط محروم، مشکلات نحوه تحویل سوخت از سوی فروشنده دولتی و مشکلات ناوگان حمل، خسارت‌های فراوان به ماشین آلات و نسوزهای کارخانه وارد کرده است.

وی افزود: عدم توان مالی مجموعه در تامین نقدینگی برای خرید سوخت و ذخیره مکفی و حتی عدم توان خرید سهمیه ماهیانه سبب وابستگی تولید به حمل روزانه شده و همچنین عدم تحویل به موقع نیز سبب خسارات جبران‌ناپذیری به این کارخانه نوپا شده است.

وی با اشاره به 21 برابر شدن قیمت مازوت پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها افزود: تا چندی پیش شرکت پخش فراورده‌های نفتی زاهدان نداشتن انبار ذخیره مواد نفتی را با استفاده از نفتکش‌ها که قبل از خرید و صدور مجوز حمل، در پالایشگاه بارگیری کرده و در محوطه این شرکت مستقر می‌گشتند، حل کرده بود و پس از خرید مازوت و صدور حواله در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کارخانه حمل می‌شد اما عدم همکاری پالایشگاه بندرعباس در این رابطه و صدور مجوز بارگیری در پالایشگاه بعد از خرید سوخت، سبب افزایش بسیار زمان تحویل سوخت به کارخانه شده است.

احسان‌فر بیان کرد: در کنار طی پروسه زمانی خرید سوخت تا تحویل آن که بروکراسی وحشتناکی دارد، مشکلاتی چون عدم توان ناوگان حمل سوخت استان و همچنین توقف طولانی مدت نفتکش‌ها در مسیر برگشت در منطقه جیرفت جهت تامین سوخت بین راهی نیز مزید بر علت شده است.

وی با اشاره به مشکلات عدیده موجود بر سر راه این مجموعه در تولید و سپس عدم توان جوابگویی برای ارسال محموله به همه متقاضیان با وجود تقاضای بازار، اعلام کرد: ادامه این روند توقفات، سبب وارد آمدن خسارات‌ جبران‌ناپذیر به این کارخانه که با سرمایه‌گذاری مردم بومی منطقه با هدف کارآفرینی، رونق اقتصادی منطقه و استان، برون رفت از عقب ماندگی و محرومیت‌زدایی بنا نهاده شده، خواهد شد بنابراین در صورت عدم حل مشکلات وحشتناک پیش روی تولید و عدم تعیین تکلیف قیمت سوخت این کارخانه که هم‌اکنون 5/3 برابر کارخانجات واقع در نقاط برخوردار کشور است، توقف تولید گریز‌ناپذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل اظهار امیدواری کرد: تصویب و اجرایی‌شدن بسته حمایتی تدوین شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت که هم اینک در انتظار طرح و تصویب در ستاد هدفمندی یارانه‌های کشور قرار دارد، چراغ روشن راه خروج از بحران حال حاضر غالب کارخانجات مازوت سوز کشور که شرایط کارخانه سیمان زابل بر آنان نیز حکمفرما است، می‌باشد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول