اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

سهم اشتغال کردستانی‌ها از بخش صنعت و معدن تنها 1.4 درصد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان کردستان از اشتغال بخش صنعت و معدن کشور فقط 1.4 درصد است.

سهم اشتغال کردستانی‌ها از بخش صنعت و معدن تنها 1.4 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید احسن علوی عصر امروز در همایش مشترک تجلیل از فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت، اصناف و بازاریان استان کردستان، اظهار کرد: 40 درصد از بخش اشتغال صنعت و معدن در کشور مربوط به تهران، 40 درصد دیگر مربوط به شش استان کشور و 20 درصد باقیمانده مربوط به سایر استان‌هاست که کردستان نیز شامل آن می‌شود و متاسفانه فقط 1.4 درصد سهم آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان استان کردستان در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی دلیل عدم توسعه‌یافتگی استان در این بخش را نبود یک استراتژی فراگیر برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه یک لایحه برای بخش صنعت و معدن به مجلس شد و گفت: این لایحه برای استان‌های محروم و به ویژه برای استان کردستان ضرورت بسیاری برای حل عوارض گمرکی و مباحث بیمه بیکاری و برطرف شدن مشکلات سرمایه‌گذاری در استان می‌تواند داشته باشد.

علوی سرمایه‌گذاری در استان کردستان را ریسک‌پذیر خواند و گفت: این امر با وجود ظرفیت‌های بالای استان دردآور است به عنوان مثال بهترین سنگ‌ها در استان کردستان وجود دارد اما همین سنگ‌‌ها در استان‌های دیگر فرآوری و به خارج صادر می‌شود و با قیمت گران‌تری در استان خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: استان کردستان علیرغم ثروت‌های نهفته‌ای که دارد همچنان از استان‌های توسعه‌نیافته است و فضای مناسبی برای فعالیت‌های بخش صنعت و معدن ندارد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی شهرستان سنندج نیز در این همایش خواستار تسریع در راه‌اندازی بانک اصناف شد و گفت: با راه‌اندازی این بانک بسیاری از مشکلات اصناف و بازاریان برطرف می‌شود.

فرهاد عزت‌پور خواستار خرید نهادها و ارگان‌های استان از داخل استان برای رونق فضای کسب و کار شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول