اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنری شهرداری مشهد:

700 هزار مترمربع دیوارنگاری در مشهد صورت گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیر هنری شهرداری مشهد گفت: حدود 700 هزار مترمربع از دیوارهای سطح مشهد دیوارنگاری شده است که بسیاری از این دیوارنگاری‌ها به لحاظ زدودن زشتی‌های شهری نقش بسزایی داشته است.

700 هزار مترمربع دیوارنگاری در مشهد صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مظفری بعد از ظهر امروز در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در چهار سالی که طرح دیوارنگاری به تصویب رسیده است، حدود 2 هزار و 800 طرح به مدیریت هنری شهرداری مشهد معرفی شد که از این تعداد فقط 195 طرح که حدود 7 درصد است به تصویب رسید.

وی با اشاره به غنی بودن شهرداری از کارشناسان این حوزه افزود: نبود آموزش و مباحث نو و تکنیک‌های جدید برای طراحان نقاشی دیواری سبب شده است که با برپایی این همایش‌ها و جشنواره‌ها میزان اهمیت دیوارنگاره‌ها را برای همگان مشخص کنیم.

مظفری تصریح کرد: دیوارنگاره‌های شهری به‌ عنوان رسانه‌ای فراگیر و جزء جدا نشدنی معماری و توسعه شهری دربر دارنده مولفه‌های کمی و کیفی مختص خود هستند.

وی ادامه داد: توجه به عمومیت دیوارنگاری در مقابل خصوصیت نقاشی دیواری و حضور هنرهای تصویری گوناگون جهت آفرینش اندیشه‌های نو اکنون دیوارنگاری را به منظور پروسه‌ای هدفمند برای خلق اثر تبدیل کرده است.

مدیر هنری شهرداری مشهد در ادامه به جایگاه نماهای شهری اشاره کرد و افزود: هماهنگی با نماسازی شهری از طریق راه‌های ارتباطی به خاطر حضور ماشین و فضاهای عمومی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مظفری خاطرنشان کرد: حضور هماهنگی و نظم در کنار تنوع بصری در هویت شهرهای ایران دیده می‌شود و هم‌چنین هماهنگی تجسمی در بحث هنر نقاشی در خیابان‌ها برجسته است.

مدیر هنری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شناخت دقیق مواد و متریال به خوبی به طراح و نقاش کمک می‌کند تا اثری با ماندگاری طولانی به ثبت برسانند و کاری متفاوت را با شناخت دقیق از این موضوع به کشور عرضه کنند.

وی اظهار کرد: خلاقیت در بحث مواد و متریال به سه بخش تقسیم می‌شود، بخش ساختمانی، غیر ساختمانی و طبیعی که استفاده صحیح از این سه نوع در کار دیوارنگاری بسیار حائز اهمیت است.

مظفری با تاکید بر اینکه شهروند است که شهر را می‌سازد، افزود: استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا سبب به وجود آمدن کلان‌شهرها شده که در ایران لایه‌های مدرنیته، مذهب و فرهنگ نقش فراوانی در بحث دیوارنگاری دارند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول