اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی:

دومین چاه فاز 13 پارس جنوبی به مخزن گازی دست یافت

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان داخلی، دومین چاه فاز 13 پارس جنوبی به مخزن گازی دست یافت.

دومین چاه فاز 13 پارس جنوبی به مخزن گازی دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا ارزنده اظهار داشت: با تلاش پیمانکاران ایرانی بخش حفاری، دومین موقعیت حفاری فاز 13 میدان مشترک پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس هم به گاز رسید.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با اشاره به موفقیت پیمانکار ایرانی مجری این بخش از توسعه میدان افزود: دومین موقعیت تعریف شده این فاز گازی، با 2850 متر حفاری به مخزن مشترک گازی با کشور قطر دست یافت.

ارزنده تصریح کرد: با تجارب کسب شده از حفاری چاه نخست این بخش از میدان و رفع موانع عملیاتی موجود ادامه کار در دریا، مراحل حفاری دومین چاه فاز 13 با رکوردشکنی جدید در میان فازهای در حال ساخت پارس جنوبی، قبل از برنامه زمان‌بندی توسعه طرح به انجام رسید.

وی اضافه کرد: با اتمام این بسته کاری، عملیات حفاری توصیفی فاز 13 پارس جنوبی به پایان رسید و پیمانکار ایرانی برنامه حفاری‌های توسعه‌ای این فاز را آغاز کرد.

این مسئول بیان کرد: در برنامه توسعه فاز 13 پارس جنوبی، حفاری 38 حلقه چاه تولیدی طراحی شده است.

ارزنده درباره آخرین مراحل پیشرفت ساخت و نصب سازه‌های دریایی این طرح به منظور استقرار دکل‌های حفاری عنوان کرد: جکت نخست فاز 13 که توسط شرکت ایرانی صدرا ساخته شده است آماده حمل بوده و دومین جکت این بخش نیز با تلاش پیمانکار تا یک ماه آینده بارگیری و به موقعیت دریایی انتقال خواهد یافت.

وی درباره میزان پیشرفت بخش خشکی این طرح نیز با اشاره به اینکه با تلاش اعضای کنسرسیوم این بخش، برج‌های 450 تنی فاز 13 قبل از سایر فازهای جدید نصب شده است گفت: این فاز مطابق برنامه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه 3 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول