اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات کشور:

روحانیون زمینه را برای نهادینه کردن فرهنگ زکات فراهم سازند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات کشور بر تلاش بیشتر روحانیون و علمای دین مبنی بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و نقش آنان در این راستا را تعیین‌کننده دانست.

روحانیون زمینه را برای نهادینه کردن فرهنگ زکات فراهم سازند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله حسن عالمی در کارگروه تخصصی زکات که با حضور علمای اهل‌سنت هشت استان کشور در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون شیعه و سنی باید در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات با تبیین نقش زکات در روند زندگی مسلمانان همت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در قرآن کریم و احادیث پیامبران و ائمه اطهار این همه به بحث پرداخت زکات و جایگاه این فریضه الهی اشاره شده است به دلیل نقش و اهمیت آن در راستای توسعه جوامع اسلامی و حذف آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد زکات کشور از زکات به عنوان یک فریضه الهی نام برد و گفت: پرداخت زکات در حقیقت قرض دادن انسان به پروردگار است که در دنیا و آخرت خداوند آن را به صورت چند برابر به مومن پس می‌دهد.

آیت‌الله عالمی خاطرنشان کرد: خواندن نماز مسلمان زمانی مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرد که فریضه زکات نیز در کنار آن ادا شود و براساس آیات و روایات و کتب اهل سنت و تشیع پرداخت زکات از واجبات عینی است که باید توسط هر انسان مومن و مسلمانی عملی شود.

رئیس ستاد زکات کشور از زکات به عنوان پل عبور جهان اسلام از مشکلات و سختی‌ها نام برد و افزود: هر فرد مسلمان با ادای این فریضه حسنه در حقیقت مسیر عبور خود و همنوعان را از سختی‌ها و مشکلات هموار و موجب فزونی نعمت‌های پروردگار می‌شود.

به گفته آیت‌الله عالمی، هر انسانی که در زمینه احیا و انجام این فریضه الهی تعلل و سستی کند در حقیقت از قافله رشد و توسعه اسلام و مسلمانان عقب مانده است.

رئیس ستاد زکات کشور تصریح کرد: کشورهای اسلامی با الگوگیری از انقلاب ایران روند رشد و توسعه را به بهترین شکل ممکن در پیش گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان ایران برای اینکه بتوانند الگویی کامل و موفقی برای دیگر مسلمانان جهان باشند باید در راستای اجرا و احیای فرائض و سنت‌های الهی همواره پیشتاز باشند.

وی عدم وابستگی مسلمانان ایران به غیرمسلمانان را یکی از عوامل عزت جهانی این ملت خواند و افزود: توسعه اقتصادی و رفع نیازهای محرومین و تلاش در راستای توسعه همه‌جانبه بسترساز تحقق این مهم است.

به گفته وی، بیش از 80 سال است که بسیاری از اعتبارات و هزینه‌های مصرفی کشور از طریق نفت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت حوزه زکات بهترین راه برای تامین نیازهای اقتصادی و رفع موانع و مشکلات است، تصریح کرد: باید با احیای این فریضه الهی ضمن رفع نیاز نیازمندان، زمینه توسعه بیش از پیش کشور در حوزه‌های مختلف را فراهم سازیم.

وی به نقش علمای دینی در راستای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در کشور اشاره کرد و گفت: علمای دینی با توجه به جایگاه و نقش برجسته و تاثیرگذاری که در بین آحاد جامعه دارند می‌توانند در راستای احیای این فریضه الهی به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

وی خواستار توجه بیش از پیش علما به بحث توسعه زکات به ویژه در بخش کشاورزی شد و افزود ظرفیت‌های خوب این بخش متضمن رشد و توسعه زکات و زمینه‌ساز مشکلات نیازمندی‌های فقرا خواهد بود.

وی در ادامه از برگزاری این نشست تخصصی و حضور چشمگیر علمای اهل سنت تقدیر کرد و گفت: برگزاری چنین نشست‌های تخصصی ضمن رفع موانع و مشکلات حوزه زکات، موجب ایجاد وفاق و برادری بیش از پیش برادران اهل سنت و تشیع شود.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای روحانی رمضان 88 کردستان، از ماموستا شیخ‌السلام به عنوان الگوی کامل ایثار و از خودگذشتگی در راستای ایجاد وحدت در بین مسلمانان و حفظ ارزش‌های اسلامی نام برد و گفت: تلاش در راستای ایجاد وحدت و برادری در بین مسلمانان تنها راه برون‌رفت از مشکلات است چراکه وحدت و برادری مسلمانان کارسازترین سلاح آنان در برابر هجمه‌های دشمنان است. 

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول