اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)

یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی در مناطق عملیاتی مستقر شدند

خبرگزاری فارس: در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی در مناطق عملیاتی مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز و در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح تحت فرماندهی کنترل و هدایت عملیاتی ستاد قرارگاه فرعی تمرین تاکتیکی منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب در منطقه رزم به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

این گسترش برای تقویت شبکه راداری و سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی زمین به هوا که به دست متخصصان جوان صنایع نظامی کشورمان بهینه‌سازی و تولید شده است، انجام شد.

شاهرخ شهرام سخنگوی این تمرین تاکتیکی، گسترش سامانه‌های متنوع فریب موشکی و توپخانه‌ای و اجرای عملیات روانی را از دیگر بخش‌های قابل توجه این مرحله از تمرین تاکتیکی برشمرد و افزود: تا این لحظه کلیه مراحل این تمرین تاکتیکی متناسب با طرح‌ها و دستورالعمل‌های اطلاعاتی و عملیاتی پیش‌بینی شده با موفقیت کامل به اجرا درآمده است.

همچنین در ادامه این مرحله از تمرین تاکتیکی دیده‌بان‌های بصیری هوایی مستقر در منطقه رزم شمال‌غرب کشور اعم از دیده‌بان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی به سرعت در مناطق تعیین شده گسترش یافته و مستقر شدند.

این نیروهای دیده‌بانی شامل هزاران نفر هستند که در لایه‌های مختلف و در بیش از 50 هزار کیلومتر از منطقه رزم شمال‌غرب کشور براساس ویژگی‌های جغرافیایی مناطق جانمایی شده و وظیفه ارسال اطلاعات درباره وضعیت هر شی پرنده در آسمان جمهوری اسلامی ایران را به مراکز کنترل منطقه‌ای و در نهایت شبکه‌ یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافندی را بر عهده دارند.

اطلاع از سرعت گسترش، میزان آمادگی و هماهنگی دیده‌بان‌های بصری با سامانه‌های راداری و نیز ارتباط آنها با شبکه یکپارچه پدافند هوایی از جمله مهم‌ترین محورهای مرحله دوم این تمرین تاکتیکی در نوبت صبح بود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول