اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد

1531 پزشک، ماما و پرستار در طرح پزشک خانواده کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا‌کنون یک هزار و 531 پزشک، ماما و پرستار در سامانه طرح پزشک خانواده حیطه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

1531 پزشک، ماما و پرستار در طرح پزشک خانواده کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن گرکانی‌نژاد‌ ظهر امروز در نشست خبری پیرامون پزشک خانواده شهری اظهار داشت: تا‌کنون یک هزار و 531 پزشک، ماما و پرستار در سامانه طرح پزشک خانواده حیطه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 350 پزشک، 340 پرستار و 317 ماما برای شرکت در این طرح مشارکت کرده‌اند، ‌عنوان کرد: کار ثبت‌نام از پزشکان، ماماها و پرستاران در این سامانه هنوز ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت www.1590.ir اقدام کنند. 

گرکانی‌نژاد ابراز داشت: یک میلیون و 500 هزار نفر در سطح جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان زیر نظر طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده سرشماری از خانوارهای زیر پوشش این دانشگاه انجام شد.

گرکانی‌نژاد تصریح کرد: اطلاعات خانوارهای سرشماری شده در سامانه ثبت و همزمان با اجرای طرح پزشک خانواده شهری همه افراد صاحب پرونده الکترونیک سلامت می‌شود. 

وی‌ با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده شهری از هفته دولت در کرمان‌ اجرایی می‌شود، ابراز داشت: با اجرای این طرح در سطح یک تمام خدمات اعم از ویزیت پزشک، فرانشیز دارو، خدمات تزریقی و پانسمان به صورت رایگان انجام می‌شود. ‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: در حال حاضر مردم بیش از 56 درصد هزینه‌های درمان را می‌پردازند که با اجرای طرح پزشک خانواده این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

گرکانی‌نژاد با بیان اینکه مردم برای دستیابی به خدمات تخصصی کاملا آزاد هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان اگر بخواهند از خدمات بیمه‌ای ‌استفاده کنند، باید از طریق پزشک خانواده اقدام کنند. 

وی گفت: همچنین در طرح پزشک خانواده اگر فردی به بیمارستان مراجعه کند، تنها پنج تا 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

گرکانی‌نژاد اذعان داشت: در نظام سلامت فعلی بیشتر مراجعات مردم به پزشکان برای درمان است در حالی که با اجرای طرح پزشک خانواده این مراجعات به سمت سلامت‌محوری سوق داده می‌شود.

وی عنوان کرد: هر پزشک خانواده می‌تواند 2 هزار و 500 نفر از جمعیت را زیر پوشش قرار دهد. 

گرکانی‌نژاد بیان داشت: پزشکانی که در ‌هر منطقه هستند با اجرای طرح پزشک خانواده ‌به مردم معرفی می‌شوند و مردم نیز این اختیار را دارند که طی سال دو بار پزشک خانواده خود را تغییر دهند.

وی گفت: سایت www.familyph.ir در راستای اجرای هر چه بهتر طرح پزشک خانواده و پاسخگویی به سئوالات احتمالی مردم در مورد پزشک خانواده راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول