اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام اداره کل اوقاف خراسان رضوی:

موقوفات خراسان رضوی در کشور رتبه نخست را دارد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام اداره کل اوقاف وخیریه خراسان رضوی گفت:موقوفات خراسان رضوی در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

موقوفات خراسان رضوی در کشور رتبه نخست را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،محمد حسن مخلصی ظهر امروز در مراسم بازدید وزیر اوقاف وامور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان از دانشکده تربیت مدرس علوم قرانی مشهد اظهار کرد:یکی از خصوصیات برجسته و بارز ملت جمهوری اسلامی ایران روحیه خیرخواهی،همنوع دوستی وکمک به دیگران است که این روحیه ایثار را ملت مسلمان ایران در غالب موضوع وقف متجلی می کنند.

وی تصریح کرد: نیروی مقاومت ،ایثار و شهادت طلبی از دیگر خصوصیات مهم ملت ایران به‌شمار می‌رود که مردم مسلمان ایران این روحیات را از قیام امام حسین (ع) دریافت کرده‌اند.

قائم‌مقام اداره کل اوقاف و خیریه  خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف وظیفه داردکه در آمد موقوفات را دریافت و با ارزیابی در امور مثبت کشور هزینه کند.

مخلصی افزود: کمک به بیماران،فقرا،سادات،افراد بی سرپرست،ارائه جهیزیه به زوج‌های جوان واقشار مستضعف جامعه از فعالیت‌های مهم اداره اوقاف است.

وی ادامه داد: اراضی موقوفه در غالب فعالیت‌های کشاورزی،صنعتی،دامداری،تجاری و عرصه‌های آموزش و ادارات فرهنگی در کل استان و شهرستان پراکنده است که به مردم ارائه و خدمت رسانی می‌شود.

قائم‌مقام اداره کل اوقاف و خیریه خراسان رضوی گفت: اداره اوقاف وظیفه رسیدگی  به بناهای متبرکه در کشور و به‌ویژه خراسان رضوی که دارای 300 بقعه متبرکه است را برعهده دارد و زمینه آسایش و امکانات رفاهی را نیز برای زائران فراهم می‌کند.

مخلصی با اشاره به اینکه  مردم ایران بازیارت قبور ائمه  معصومین و امامزاده ها حاجات خود را دریافت می‌کنند افزود: ارتباط معنوی و قوی مردم مسلمان ایران در این‌باره حائز اهمیت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده اداره اوقاف و خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: شرکت کاشی سنتی گوهرشاد که برای استفاده در اماکن مذهبی،مجموعه تربیتی و آموزشی اطفال بی‌سرپرست نیز  تحت پوشش این اداره  قرار دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سعید سرابی در ادامه گفت: درباره ساختار قرآنی در نظام جمهوری اسلامی

وی‍ژگی‌هایی وجود دارد که در کشور موقعیت قرانی را ممتاز کرده است و با توجه به اینکه  رهبرجمهوری اسلامی ایران از خادمان و قاریان کشور است جای امیدواری بیشتر در این مورد است.

سرابی افزود: در ایران بیش از  40سازمان،نهاد عمومی و دولتی در عرصه قرآنی فعالیت دارد که هر کدام از این سازمان‌ها وظیفه مخصوصی را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف بزرگترین مسابقات جهانی قرآن کریم را برگزار می‌کند اظهار کرد: وزارت ارشاد بزرگترین نمایشگاه قرانی را در جهان اسلام برگزار می‌کند و مشهد بزرگترین پایگاه قرانی در کشور است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول