اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهبندان خبر داد

بافت سالانه 900 متر مربع فرش توسط مددجویان نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی نهبندان از بافته شدن سالانه 900 متر مربع فرش توسط مددجویان این شهرستان خبر داد.

بافت سالانه 900 متر مربع فرش توسط مددجویان نهبندان

علی قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: بافندگان زیرپوشش کمیته امداد امام‌ خمینی نهبندان هر سال دست بافته‌های خود را برای فروش در بازارهای معتبر داخلی و جهانی به این نهاد تحویل می‌دهند‌.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 140 تخته فرش با متراژ 890 متر مربع توسط مددجویان این نهاد تولید و صادر شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان فرش بافته شده بیش از یک ‌میلیارد و 190 میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی نهبندان از تولید و بافته شدن 38 تخته فرش با متراژ 170 متر مربع به دست مددجویان این نهاد در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: مددجویان تولیدات فرش خود را برای فروش در بازار داخلی و جهانی با ارزش 500 میلیون ریال به این نهاد تحویل دادند.

قریب اضافه کرد: این دست بافته‌ها به طور عمده در نقش‌های ریزه ماهی، خشتی و گل فرنگ در 130 دار قالی توسط 200 بافنده زیر‌پوشش این نهاد بافته شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این فرش‌ها به صورت سفارشی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه صادر می‌شود تا با بهترین قیمت به فروش برسد.

رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی نهبندان با اشاره به اینکه ابعاد فرش‌های تولید شده شش، 9 و 40 متری است، اظهار کرد: در واقع مددجویان و بافندگان زیر‌پوشش شهرستان سالانه به طور میانگین 900 مترمربع فرش می‌بافند.

قریب گفت: این نهاد در فروش فرش‌ها، قالیبافان را حمایت و راهنمایی می‌کند تا از این طریق بتواند از سوء‌استفاده دلالان و واسطه‌ها جلوگیری کند و دست بافته‌های آنان را به بهترین قیمت به فروش برساند و در نهایت مجموع مبلغ دریافتی از فروش فرش‌ها را به بافندگان تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بافندگان زیر‌پوشش این نهاد با اجرای طرح قالیبافی از بیمه حرف مشاغل آزاد و مزایای بیمه قالیبافی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: حرفه‌آموزی مقدماتی، پرداخت تسهیلات در قالب ابزار و لوازم کار و نظارت و کنترل مستمر کارشناسان پشتیبانی از طرح‌های قالیبافی از جمله خدمات این نهاد به بافندگان محسوب می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام ‌خمینی نهبندان بهسازی کارگاه‌های قالیبافی و همچنین معاینه و رسیدگی به وضعیت بینایی آنان را از دیگر خدمات کمیته امداد به مجریان طرح قالیبافی دانست و اضافه کرد: راه موفقیت مجریان طرح‌های قالیبافی در بازاریابی تولیدات و دست‌بافته‌های آنان است.

*آغاز به کار نخستین کارگاه تابلو فرش‌بافی نهبندان

قریب از آغاز فعالیت نخستین کارگاه تابلو فرش‌بافی در نهبندان خبر داد و افزود: 21 نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد این کارگاه حمایت و توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد است.

رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی نهبندان با اشاره به استقبال گسترده بانوان هنرمند شهرستان از کارگاه تابلو فرش‌بافی این نهاد گفت: کمیته امداد امام‌ خمینی نهبندان براساس این طرح تجهیزات، مواد اولیه، الگوی بافت و تسهیلات بانکی لازم را در اختیار فرش‌بافان و تابلو فرش‌بافان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول