اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس:‌ معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از راه‌اندازی رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی در مقطع سطح سه در این مؤسسه خبر داد.

رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا شریعتمدار با بیان اینکه این مؤسسه با مجوز رسمی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاسیس و مشغول به فعالیت شده است اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نهادی با نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه است که با توجه به نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی، رسالت اصلی خود را توسعه و تکمیل ظرفیت‌ آموزش‌های رسمی حوزه را در راستای تعمیق و گسترش دانش و معرفت اسلامی و تبیین و گسترش باور، بینش و ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه احیای سنت‌های اصیل آموزشی، پژوهشی و تربیتی دیرین حوزه را بخشی از اهداف تشکیل این مؤسسه دانست و افزود: تلاش داریم با پرورش و تربیت محققان، مدرسان و متخصصان صالح نیازمندی‌های دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکز حوزوی، دانشگاهی و طبقات اجتماعی مختلف کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما در مؤسسه تحول، ارتقا و توسعه تحصیلات عالی تخصصی حوزوی است.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه، مبلّغان، محققان، مدرسان، مدیران و برنامه‌ریزان فرهنگ دینی و خانواده‌های طلاب و روحانیون را از جمله مخاطبان این مؤسسه عنوان کرد و تصریح کرد: این مؤسسه در راستای نیل به اهداف خود و تولید علم و نظریه‌پردازی در زمینه علوم انسانی با دغدغه‌های بومی و مبانی اسلامی، رشته‌هایی را با توجه به نیازهای دینی جامعه تعریف کرده و در آن رشته‌ها اقدام به تربیت طلاب و کارشناسان دینی می‌کند.

وی در خصوص رشته‌های این مؤسسه اظهار کرد: هم‌اکنون طلاب در رشته‌های تاریخ اسلام و تشیع و اهل‌بیت، تبلیغ حج، فقه سیاسی، حکمت و عرفان اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین و علوم اجتماعی و شیعه‌شناسی در این مؤسسه مشغول به تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

شریعتمدار از راه‌اندازی رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی در مقطع سطح سه برای سال تحصیلی 92-91 خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گسترش نیازهای مشاوره‌ای افراد جامعه از یک سو و نبود افراد متخصص و توانمند در پاسخگویی به این سؤالات از سوی دیگر، رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی با اخذ مجوزات لازم از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه برای نخستین بار در کشور از سوی این مؤسسه راه‌اندازی شده است.

وی تقویت معارف دینی و ارزشی اسلام با تاکید بر نقش مشورتی روحانیت، تقویت توان پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و حل مشکلات و نیازهای مرتبط با زندگی دینی، افزایش توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی و زمینه سازی برای تالیف و ترجمه در زمینه راهنمایی و مشاوره اسلامی، ایجاد و تقویت مهارت‌های لازم برای ارائه خدمات مشاوره‌ای، ایجاد توان تدریس متون راهنمایی و مشاوره اسلامی و شناخت منابع مرتبط با راهنمایی و مشاوره اسلامی و ایجاد توان فهم آن را از جمله اهداف تشکیل این رشته عنوان کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول